مسکو: امریکا و طالبان دوستدار اجرای توافق نامه صلح هستند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: امریکا و طالبان دوستدار اجرای توافق نامه صلح هستند
مسکو: امریکا و طالبان دوستدار اجرای توافق نامه صلح هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در افغانستان گفت، که ایالات متحده امریکا و گروه طالبان دوستدار اجرای توافق نامه صلح هستند.
کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دبیر دفتر دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه درباره صلح افغانستان گفت: برای آینده افغانستان خوش بینی وجود دارد و روسیه می بیند که ایالات متحده امریکا و گروه تندرو طالبان دوستدار اجرای فوری توافق نامه صلح و آغاز مذاکرات میان افغانستانی هستند.

او گفت: "بدون تردید انگیزه های خوبی درباره آینده افغانستان وجود دارد. ما از امضای توافق نامه بین ایالات متحده و طالبان در دوحه در 29 فیبروری استقبال می کنیم و ما اطمینان داریم، که این راه را برای یافتن یک راهی برای یک روند پایدار و حل اوضاع در این کشور هموار می کند. ما می بینیم که هر دو طرف - ایالات متحده و جنبش طالبان - دوستدار اجرای سریع این توافق و آغاز مذاکرات میان افغانستانی در زودترین وقت هستند".

به گفته وی، آغاز مذاکرات میان افغانستانی بیشتر به این بستگی دارد، که چگونه مقام های افغانستان می توانند زندانیان خود را با طالبان داد و ستد کنند و تیمی از مذاکره کنندگان را ایجاد کنند که طالبان با آنها بخواهند گفت و گو کنند.

او افزود: "شرط اصلی پیشبرد گفتگوی میان افغانستانی، تمایل طرف های درگیر برای مذاکره با هدف برقراری صلح پایدار در افغانستان است. با این حال، در حال حاضر دو مانع اصلی برای آغاز مذاکرات بین افغانستانی وجود دارد: تکمیل داد و ستد زندانیان و ایجاد تیمی از مذاکره کنندگان توسط کابل. این امکان وجود دارد که وقتی روند مذاکره برقرار شود، گفتگو بین طرف های درگیر آسان نخواهد بود، اما اگر تعهد متقابل قوی برای دستیابی به توافق وجود داشته باشد، موفقیت دیر یا زود حاصل می شود".

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و گروه افراطی طالبان پس از 18 سال درگیری نخستین توافقنامه صلح را در دوحه پایتخت قطر امضا کردند، که در این توافق نامه سرآغاز بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در 14 ماه و آغاز گفت و گو های میان افغانستان پس از داد و ستد زندانیان آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала