ایزدیار: سفرهای خلیلزاد به منطقه یک «دور باطل» است

© Sputnik / Pouya Mamaganiمحمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان
محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول مجلس سنا سفرهای نماینده وزارت خارجه آمریکا به منطقه را «دور باطل» خواند و خواستار فشار آمریکا روی طالبان برای صلح با دولت افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای افغانستان در واکنش به دور جدید سفر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به منطقه اعلام کرد که که او دور باطل را طی می‌کند.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان سفر‌های خلیلزاد به قطر، پاکستان و افغانستان را دور باطل خواند و تاکید کرد که رهایی زندانیان طالبان، این گروه را بیشتر تقویت کرده است.

ایزدیار: شهروندان افغانستان هیچ اعتمادی به «صلح امریکایی» ندارند - اسپوتنیک افغانستان
ایزدیار: شهروندان افغانستان هیچ اعتمادی به «صلح امریکایی» ندارند

ایزدیار افزود: آمریکا بدون توافق مردم افغانستان با رهایی 5 هزار زندانی طالبان در توافقنامه دوحه موافقت کرده است، در حالی که مردم و دولت افغانستان با این درخواست در صورتی که توافق دارد که طالبان کاهش خشونت را بپذیرند.

معاون اول مجلس سنای افغانستان تاکید کرد: خلیلزاد باید روی طالبان فشار لازم را وارد کند تا این گروه به میز صلح حاضر شود؛ در غیر این صورت، روند صلح در صورت ادامه خشونت‌ها معنی ندارد.

شماری دیگر از اعضای سنای افغانستان نیز تاکید کردند که آمریکا و جامعه جهانی باید علیه حامیان اصلی گروه طالبان فشار وارد کنند، در غیر این صورت، طالبان به آتش‌بس تن نداده و روند صلح به نتیجه نخواهد رسید.

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که دور تازه سفر‌های خلیلزاد در مورد صلح افغانستان، به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала