کرونا در بلخ جان بیش از هزار کفتر را گرفت

© Flickr / Anton Vakulenkoکرونا در بلخ جان بیش از هزار کفتر را گرفت
کرونا در بلخ جان بیش از هزار کفتر را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در ولایت بلخ گفته اند که بیش از هزار کبوتر به دلیل گرسنگی تلف شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال امتداد بحران کرونا در بلخ و قرنطینه شدن شهر، کبوتران روضه شریف گرسنه مانده و صدها بال آن تلف شد.
گفته می‌شود که قبلا زائرین که به روضه می آمدند به این کبوتران دانه میدادند اما پس از شیوع ویروس کرونا دروازه روضه به روی زائرین مسدود شده و کبوتران هم از کمبود غذا (دانه) جان دادند.
درهمین حال قیوم انصاری، مسوول فرهنگی روضه به تلویزیون «افغانستان ۲۴» می‌گوید که این کبوتران به دلیل منع ورود بازدیدکنندگان و نپاشیدن مواد خوراکی بیشتر از یک هزار کبوتر جان باخته و در دشت شادیان در کنار دیگر زباله‌ها دفن گردیدند.
آقای انصاری افزوده است که در صورتیکه قرنطین و عدم توجه مسئولین و بازرگانان همینگونه ادامه داشته باشد، تمامی کبوتران که به زیبایی این مکان افزوده است تلف خواهند شد.
از سویی هم احمد نوید یک تن از فروشندگان مواد خوراکی این کبوتران می‌گوید که دانه‌های این پرندگان از سوی بازدید کننده گان خریداری میشده است که با بسته شدن دروازه‌های روزه بروی بازدید کنندگان دیگر دانه‌ی برای این پرندگان در کار نیست.
در همین حال سخنگوی والی بلخ گفته است که درخواست رسمی را در پیوند به مرگ میر کبوتران به دلیل نبود دانه از سوی اداره روزه به مقام ولایت بلخ مواصلت نکرده است. وی گفت: "در صورتیکه درخواست رسمی را دریافت نماییم در قسمت تهیه دانه برای کبوتران از پول اختصاصی مبارزه با کرونا اقدام خواهیم کرد.
مقامات در ولایت بلخ گفته اند که این کبوتران از چهار قرن به این سو در مکان زیست می‌کنند که تعداد شان به ده‌ها بال می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала