وزارت داخله: وزارت صحت برای منع فعالیت الکوزی درخواست نکرده است

© Photo / MoPH facebookوزارت داخله: وزارت صحت برای منع فعالیت الکوزی درخواست نکرده است
وزارت داخله: وزارت صحت برای منع فعالیت الکوزی درخواست نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور داخله می‌گویند، وزارت صحت عامه هنوز مکتوب رسمی برای توقف فعالیت این طبیب یونانی صادر نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله امروز (سه‌شنبه، بیستم جوزا) در صفحه توییتر خود نگاشته است که از سوی وزارت صحت عامه برای توقف فعالیت محمد الکوزی که ادعای ساخت داروی درمان کرونا را دارد و آن را به مردم توزیع می‌کند، دریافت نکرده است.
آرین نوشته است:" «در قسمت فعالیت کلینیک حکیم الکوزی و توزیع دوا شکایت‌های جدی موجود است، اما وزارت محترم صحت عامه تا هنوز مکتوب رسمی برای مسدودساختن فعالیت کلینیک متذکره عنوانی وزارت امور داخله ارسال نکرده است.»
سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که به محض رسیدن مکتوب رسمی وزارت صحت عامه، پولیس به صورت عاجل اقدام خواهد کرد.


حکیم الکوزی خودش را طبیب یونانی معرفی می‌کند. نام این طبیب پس از آن زبان زد مردم شد که با دادن سه قطر واکسین خود ساخته اش در نیم پیاله آب گرم به بیماران شماری از آنان ادعا کردند که صحت‌یاب شده اند. اما به تاز‌گی وزارت صحت تشخیص داده است که در این دارو بیشتر موادمخدر به کار رفته است – ادعایی که از سوی نزدیکان حکیم الکوزی رد شده اند.
از سویی هم وحیدمجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه چهارشنبه (14جوزا) در نشست مشترک خبری با عبدالمنان شیوای شرق، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس کمیته اگاهی دهی ویروس کرونا گفت محصولی که از سوی حکیم الکوزی به مردم به عنوان واکسین کرونا عرضه می‌شود، در لابراتوار مرکزی این وزارت بررسی و در ترکیبات بر علاوه برخی از گیاهان از انواع مواد مخدر از جمله مورفین و تریاک کار گرفته شده است.
این همه در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است و بر اساس امار رسمی وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان به بیش از 21 هزار تن رسیده که از این میان 384 تن آنان جانباخته و نیز دو هزار و 651 تن دیگر آنان بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала