توضیحات ترامپ برای نمایندگان کنگرس درباره عملیات های ضد تروریسم در بیرون از این کشور

© REUTERS / Jonathan Ernstتوضیحات ترامپ برای نمایندگان کنگرس درباره عملیات های ضد تروریسم در بیرون از این کشور
توضیحات ترامپ برای نمایندگان کنگرس درباره عملیات های ضد تروریسم در بیرون از این کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در نامه ای به کنگرس این کشور درباره عملیات های ضد تروریسم در بیرون از این کشور روشنی انداخته و امضای توافق نامه با طالبان را گامی مهمی برای برقراری صلح در افغانستان دانسته است.
 ترامپ یک سناتور آمریکایی را مورد تمسخر قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ یک سناتور آمریکایی را مورد تمسخر قرار داد

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز سه شنبه با فرستادن نامه ای به کنگره این کشور درباره عملیات های ضد تروریستی در برابر دولت اسلامی (داعش)، القاعده و طالبان که در بیرون از این کشور انجام می شود، روشنی انداخته است.

در پیوند با رخدادهای افغانستان در این نامه تاکید شده است، که «ایالات متحده با انعقاد توافق با طالبان که با هماهنگی دولت وحدت ملی افغانستان انجام شده، کارهای قابل توجهی برای دستیابی به صلح در افغانستان انجام داده است".

 در این نامه همچنان آمده است: "این توافق نامه گامی مهم برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان جدید است و راه را برای پایان دادن به جنگ در افغانستان هموار می کند". در همین حال، همانطور که در نامه ذکر شده است، نیروهای امریکایی در افغانستان «عملیات ضد تروریستی در برابر القاعده و دولت اسلامی را پشتیبانی می کنند».

در این سند آمده است، كه نیروهای امریكایی عملیات خود را در برابر داعش، القاعده، طالبان و گروه های تروریستی دیگر در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، اردن، لبنان، ترکیه، سومالی، كنیا، جیبوتی و نیجر ادامه می دهند.

افزون بر این، ترامپ به رهبری کنگره اطلاع داد، که سربازان امریکایی بخشی از نیروهای نگهبان صلح و مأموریت های ناظر نظامی در شبه جزیره سینا در مصر و در ولایت کوزوو صربستان هستند، به دولت فیلیپین در مبارزه با تروریسم کمک می کنند و همچنین در پایگاه دریایی گوانتانامو در کوبا جا به جا هستند.

در این نامه خاطرنشان شده است، که عملیات در سوریه و عراق «که ایالات متحده با پشتیبانی شریک های خارجی زیادی انجام داده است، موفقیت های دولت اسلامی را تضعیف کرده است».

 رئیس جمهور امریکا افزوده است: "حضور كوچك نیروهای امریكایی در مناطق مهم راهبردی سوریه برای انجام عملیات و اطمینان از ایمنی زیرساخت های مهم نفتی باقی مانده است". ترامپ همچنین در نامه خود به عملیاتی در عراق اشاره كرده است، كه منجر به كشته شدن جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای ویژه ایران القدس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. وی تصریح کرده است، که کارهای امریکا «در پاسخ به یورش های شدید ایران و نیروهای مسلح مورد پشتیبانی ایران در برابر نیروهای امریکایی و منافع امریکا در منطقه خاورمیانه» صورت گرفته است.

همچنین در این نامه خاطرنشان می شود، که ایالات متحده حضور خود در کنیا را «پس از حمله جنوری سال 2020 به نیروهای امریکایی در خلیج ماندا» تقویت کرده است.

در این نامه همچنین تأکید شده است: "اکنون نمی توان به زمان دقیق جا به جایی نیروهای مسلح ایالات متحده اشاره کرد که در آینده برای مقابله با تهدیدات تروریستی برای ایالات متحده ضروری یا ضروری خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала