اصولی: دوای الکوزی وضعیتم را بدتر ساخت

© Photo / FB/Kamal naser osuli کمال ناصر اصولياصولی: دوای الکوزی وضعیتم را بدتر ساخت
اصولی: دوای الکوزی وضعیتم را بدتر ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو مجلس نمایندگان می‌گوید که از دوای الکوزی استفاده کرده هیج تاثیر مثبت نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کمال ناصر اصولی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان که چندی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود ضمن سپاسگذاری از دوستان، داکتران و اشخاصیکه در وقت مبتلا شدن وی به ویروس کرونا در کنار وی بوده اند در برگه فیسبوک خود نوشته است پس از آنکه به شفاخانه انتقال یافت صحت‌اش خوب شده است.
آقای اصولی گفته است: "«وقتی به کرونا مبتلا شدم، دوستانم دوای یونانی حکیم الکوزی را برایم فرستادند و من از آن استفاده کردم که هیج تاثیر مثبت نداشت."
و می‌گوید که داکتران در شفاخانه‌ی افغان-جاپان به او گفتند که روزانه از هر ده نفری که در این شفاخانه جان می‌دهند از دوای الکوزی استفاده کرده‌اند.
کمال ناصر نیز از تمام شهروندان خواسته است که به گفته‌های پزشکان توجه داشته باشند.


حکیم الکوزی خودش را طبیب یونانی معرفی می‌کند. نام این طبیب پس از آن زبان زد مردم شد که با دادن سه قطر واکسین خود ساخته اش در نیم پیاله آب گرم به بیماران شماری از آنان ادعا کردند که صحت‌یاب شده اند. اما به تاز‌گی وزارت صحت تشخیص داده است که در این دارو بیشتر موادمخدر به کار رفته است – ادعایی که از سوی نزدیکان حکیم الکوزی رد شده اند.
از سویی هم وحیدمجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه چهارشنبه (14جوزا) در نشست مشترک خبری با عبدالمنان شیوای شرق، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس کمیته اگاهی دهی ویروس کرونا گفت محصولی که از سوی حکیم الکوزی به مردم به عنوان واکسین کرونا عرضه می‌شود، در لابراتوار مرکزی این وزارت بررسی و در ترکیبات بر علاوه برخی از گیاهان از انواع مواد مخدر از جمله مورفین و تریاک کار گرفته شده است.
وزارت صحت افغانستان روز گذشته به طور رسمی خواهان توقف کار الکوزی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала