خطیب مسجد شیر شاه سوری کی بود؟

© JAK خطیب مسجد شیر شاه سوری کی بود؟
 خطیب مسجد شیر شاه سوری کی بود؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطیب مسجد شیر شاه سوری کابل دومین عالم شناخته شده دینی در کابل است که در ده روز پیسین در انفجارهای مواد جاسازی شده در مسجد جان باخت.

به نقل از طلوع نیوز، عزیزالله مفلح، تا درجۀ ماستری در بخش علوم قرآن و حدیث تحصیل کرده بود و عضو شورای سراسرعلمای افغانستان بود.

​او در انفجار امروز در داخل مسجد شیرشاه سوری همراه با سه تن دیگر جان باخت. در حدود یک هفته پیش، مولوی ایاز نیازی، خطیب مسجد وزیر اکبر خان نیز در انفجار در داخل مسجد جان باخت.

شماری از عالمان دین حمله بر ملا امامان را نگران کننده می‌دانند.

سالم حسنی، عالم دین گفت: «این‌ها با حزف چهره‌های معتدل و چهره‌های آگاه، زمینه را برای افراطیت و برای تبلیغ اندیشه‌های جاهلانه وتندروانه خودشان، فراهم می‌کنندم».

وزارت ارشاد حج و اوقاف، می‌گوید که مولوی مفلح بیش از سیزده سال در این مسجد امامت کرده بود  و در برابر تعصب قومی، زبانی ومذهبی  ایستاده‌گی می‌کرد و تعصب را  انتقاد می‌کرد.

 خطیب مسجد شیر شاه سوری کی بود؟  - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله: در انفجار امروز ملا امام مسجد شیر شاه سوری جان باخته است

مولوی مفلح آموزش‌های دینی را در پاکستان فرا گرفته بود، اما ماستری‌اش را درکابل به پایان رسانیده بود.

عبدالدیان زاهد، عالم دین بیان داشت: «اکر به ذره عقیده به خدا می داشتند، چنین شحصیت های بزرگی را مورد هدف قرار نمی دادند».

قند آغا شریف پور، باشنده کابل نیز اظهار داشت: «نمی‌خواهیم اشک مادری به زمین بریزد  و فرزندی بی مادر شود و ملت ما بدون دانشگاه و کتاب شود.»

مولوی عزیزلله مفلح درکنار برنامه‌های دینی در شماری از خطبه‌هایش از نظام کنونی و نیروهای دولتی پشتیبانی می‌کرد. مولوی عزیزالله مفلح از ولسوالی پریان پنجشیر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала