کرونا در افغانستان: شناسایی 556 مورد جدید و مرگ 5 نفر

© Photo / MoPH fbکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه‌ از ثبت و شناسایی 556 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف و مرگ 5 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه کشور، با نشر آمار روزانه بیماران و قربانیان ویروس کرونا  (COVID-19) از ثبت556 مورد تازه ابتلا به کرونا خبر داده است.  بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کشور 24 هزار و 102 نفر افزایش یافته‌ است.

بر اساس معلومات این وزارت، در 24 ساعت گذشته، 5 فرد مبتلا به کرونا جان باخته‌اند که با مرگ این افراد شمار کل قربانیان ویروس کرونا در کشور به 451 نفر رسیده ‌است.

همچنین وزارت صحت عامه گفته‌ است که در شبانه‌روز گذشته، 273 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان به چهار هزار و 201 نفر افزایش یافته است.

   بیماران کرونا در افغانستان به شفاخانه‌ها نمی‌روند - اسپوتنیک افغانستان
بیماران کرونا در افغانستان به شفاخانه‌ها نمی‌روند

این آمار در حالی منتشر شده است که گفته می‌شود شماری از خانواده‌هایی که نشانه‌های ویروس کرونا  (COVID-19) را دارند، به بیمارستان نمی‌روند و می‌گویند که اعتماد شان را نسبت به بیمارستان های (COVID-19 در کشور از دست داده‌اند.

گفتنی‌ است که افغانستان در حال حاضر اوج بیماری کرونا را تجربه می‌کند.

وزارت صحت عامه از شهروندان کشور می‌خواهد که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس کرونا بیشتر در میان شهروندان کشور گسترش ننماید.

وضعیت در ولایت‌های کشور به ویژه در کابل پایتخت بحرانی است و به گفته منابع مردمی، کرونا اکنون وارد حریم خانه‌ بسیاری از خانواده‌های ساکن پایتخت و دیگر ولایت‌ها شده و دولت قادر به ثبت همه رویدادهای ابتلا و مرگ نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала