شورای امنیت: طالبان در دو هفته اخیر نزدیک به 90 غیرنظامی را کشته‌اند

© AFP 2023 / Wakil Kohsarشورای امنیت: طالبان در دوهفته نزدیک به 90 غیرنظامی را کشته‌اند
شورای امنیت: طالبان در دوهفته نزدیک به 90 غیرنظامی را کشته‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که جنگ‌جویان گروه طالبان در دو هفته‌ی گذشته 89 غیرنظامی را در 29 ولایت کشته و 150 غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی در توییترش نوشته که طالبان در جریان دو هفته گذشته و مانند همیشه در برابر افغان‌ها به خشونت‌های شان ادامه دادند.

او نوشته در نتیجه خشونت‎های طالبان در این مدت، در 29 ولایت کشور، 89 تن از غیرنظامیان شهید و 150 تن دیگر نیز زخمی شده است.

آقای فیصل نوشته که شماری زیادی این غیرنظامیان در انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای و حملات طالبان شهید و زخمی شدند.

این در حالیست که معصوم ستانکزی رییس هیات مذاکره کننده صلح حکومت از آمادگی طالبان برای شروع مذاکرات میان افغان‌ها استقبال می کند.

استانکزی گفته که "اقدامات رییس جمهور غنی و تلاش‌های رییس شورای مصالحه ملی و دیگر سیاسیون کشور، زمینه را برای آغاز گفتگوهای مستقیم صلح فراهم کرده و تلاش های همه طرف ها، امیدواری مردم افغانستان را برای پایان جنگ و خونریزی، بیشتر ساخته است."

این در حالی است که گروه طالبان در جریان سه روز عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کردند. در مقابل، دولت افغانستان نیز از نیروهای امنیتی خواست که آتش‌بس را رعایت کنند.

آتش‌بس سه روزه هر چند به‌گونه‌ی رسمی تمدید نشد، اما منابع طالبان و دولت افغانستان به رسانه‌ها گفته بودند که آتش‌بس اعلام ناشده برای مدتی ادامه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала