دانشگاه ‎های افغانستان پس از پایان قرنطین مکلف به برگزاری صنف‌های تشدیدی هستند

© وزارت تحصیلات عالی دانشگاه های افغانستان پس از پایان قرنطین مکلف به برگزاری صنف‌های تشدیدی هستند
 دانشگاه های افغانستان پس از پایان قرنطین مکلف به برگزاری صنف‌های تشدیدی هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی اعلام کرده است، که دانشگاه‎ها پس از پایان روزهای قرنطین مکلف به برگزاری صنف‌های تشدیدی حضوری بین ۸ تا ۱۰هفته که به ادامه سیستم مدیریت آموزشی غیرحضوری (HELMS) است، می‎باشند.

اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی افغانستان درباره آغاز درس های حضوری دانشگاه ها - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی درباره آغاز درس های حضوری دانشگاه ها

به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی افغانستان امروز یکشنبه نوشت: دانشگاه ها پس از پایان روزهای قرنطین مکلف به برگزاری صنف های تشدیدی حضوری بین ۸ تا ۱۰هفته که به ادامه سیستم مدیریت آموزشی غیر حضوری (HELMS) است، می باشند.

سید فرهاد شهیدزاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی افغانستان امروز در نشستی که با رئیس اتحادیه دانشگاه‎ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی و جمعی از رئیسان و نمایندگان این نهادهای تحصیلی داشت، گفت که سیستم مدیرت آموزشی غیرحضوری بر اساس نیاز بحیث ممد درسی و برای انتقال دانش و مشغولیت مفید برای محصلان بکار گرفته شده است. 
او اظهار داشت، که دوره آموزشی سمستر وار دانشجویان می ‎تواند با یک دوره تشدیدی آموزش حضوری چند هفته‌ای تکمیل گردد.
معین امور محصلان افزود، که طرحی دو گزینه‎یی جهت رفع مشکلات نهادهای تحصیلات عالی خصوصی و زمینه سازی تکمیل درسهای دانشجویان در سال روان روی دست گرفته شده است.
بر بنیاد معلومات وزارت تحصیلات عالی افغانستان طرح آموزش حضوری به کابینه سپرده شده است که پس از تأیید آن از سوی کابینه، دانشگاه‌ها بر اساس تقسیم اوقات ویژه در ماه آینده دوباره بازگشایی خواهند شد.

 قرار است در جلسه بعدی به روز پنجشنبه آینده بالای طرح مشترک آغاز و پایان سمسترهای تحصیلی در سال جاری و سایر برنامه ها در خصوص نهاد های تحصیلات عالی خصوصی تصامیم لازم اتخاذ و به منصه اجرا گذاشته شود.
یادآوری می کنیم، که گسترش ویروس کرونا در افغانستان روند آموزش را نیز مانند دیگر بخش های اداری با مشکل روبرو کرد. وزارت تحصیلات عالی افغانستان پس از وضع محدودیت گشت ‌و ‌گذار و گسترش ویروس کرونا روند آموزش آنلاین را آغاز کرد، شیوۀ که از طریق آن دانشجویان در خانه‌ها آموزش فرا می‌گیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала