مقامات افغانستان: دور دوم توزیع نان خشک به نیازمندان به زودی آغاز می‌شود

© Photo / شاروالی کابلمقامات افغانستان: دور دوم توزیع نان خشک به نیازمندان به زودی آغاز می‌شود
مقامات افغانستان: دور دوم توزیع نان خشک به نیازمندان به زودی آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات حکومتی افغانستان می‌گویند که در دور نخست توزیع نان خشک برای نیازمندان، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون افغانی مصرف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه، ۲۶جوزا) گفته است که به زودی بسته‌های کمک‌های مواد خواربار به خانواده‌های نیازمند آغاز می‌شود.

بربنیاد اطلاعات دفتر معاون دوم ریاست‌جمهوری، کمک‌های غذایی به نیازمندان همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور در سه مرحله برنامه ریزی شده بود که برنامه نخست آن توزیع نان خشک بود، پایان یافت و قرار است به زودی مرحله دوم آغاز شود.

روند توزیع نان خشک در 28 ولایت دیگر افغانستان نیز آغاز می‌گردد - اسپوتنیک افغانستان
روند توزیع نان خشک در 28 ولایت دیگر افغانستان نیز آغاز می‌گردد

محمد هدایت، مشاور رسانه‌یی معاونیت دوم ریاست جمهوری گفت: "کمبودها و نواقصی که در توزیع نان خشک داشتیم که بعضی گزارش‌ها وجود داشت که افراد مستحق از او مستفید شده باشد، بخاطر این که دیگر او نوافقص وجود نداشته باشد یک مقدار فاصله می‌افتد، اما به زودی شروع می‌شود".

در همین حال وزارت مالیه هزینه برنامه توزیع نان خشک را که ۲.۸ میلیارد افغانی بود می‌گوید که از این میان یک میلیارد و یک صدو پانزده میلیون افغانی آن درکابل هزینه شد.

شمروزخان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه گفت: "برای توزیع نان خشک تاکنون تقریباً ۲.۸ میلیارد افغانی به مصرف رسیده است که از این میان یک میلیارد و یک صدو پنجاه میلیون در مرکز به مصرف رسیده است".

همزمان با این شهرداری کابل می‌گوید که در برنامه نخست به ۳۱۱۳۲۰ خانواده برای چهل روز بیش از یک صدو پانزده میلیون قرص نان توزیع شده است.

ریاست جمهوری از آغاز مرحله دوم کمک‌ها در حالی سخن میزند که هزینه کمک‌های حکومت در مرحله دوم و سوم تاکنون روشن نیست.

پیش از این سرپرست وزارت مالیه گفته بود که در حدود ۳۰۰ میلیون دالر برای توزیع بسته‌های کمکی به نیازمندان در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала