ارگ: ‌وضعیت مهاجرین افغان در ایران بررسی شد

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ‌ ریاست جمهوری در نشستی که به ریاست رئیس ‌جمهور ‌غنی دایر شد حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ ریاست جمهوری، در نشستی که اخیرا با اشتراک معاونان رئیس جمهور و حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی برگزار شد، در خصوص زندگی مهاجرین افغان در ایران و تقویت و مسلکی‌سازی هرچه بیشتر قوای سرحدی کشور، بحث صورت گرفته‌‌است.

آتش‌سوزی موتر پناه‌جویان افغان در ایران  - اسپوتنیک افغانستان
مشکل دائمی/ چرا پناهندگان افغان در ایران بازهم قربانی شدند؟

در خبرنامه ارگ ریاست‌ جمهوری آمده‌است که در این نشست، گزارش وزارت‌های امور خارجه و مهاجرین و عودت‌کنندگان در خصوص حمله بر موتر مسافرین افغان در شهر یزد ایران که باعث کشته‌شدن چند تن از پناهجویان شد، نیز ارائه شده‌است.

ارگ ریاست‌ جمهوری همچنان گفته‌است که در نشست فیصله شد تا به زودترین فرصت، هیاتی به منظور حل همه‌جانبه مشکلات مهاجرین به ایران فرستاده شود.

همچنین در پایان این نشست تاکید شده‌است که نیروهای سرحدی افغانستان در تمام سرحدات به منظور جلوگیری از قاچاق، وظایف‌شان را به گونه درست‌ انجام دهند.

اخیرا غرق‌شدن ده‌ها کارجوی افغان در مرز ایران و همچنین جان‌باختن سه پناهجو در پی آتش‌گرفتن موتر حامل شان با شلیک نیروهای ایرانی، منجر به بروز تنش میان افغانستان و ایران شده‌است.

این دو رویداد اخیر، همچنین اعتراضاتی را نیز در پی داشته و طی روزهای گذشته شماری از شهروندان کشور در برخی ولایات علیه دولت ایران دست به اعتراض زدند.

همچنین در شماری از کشورهای خارجی از جمله بریتانیا و امریکا هم مهاجرین افغان در برابر نمایندگی‌های دولت ایران اعتراض کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала