غنی: تامین امنیت علمای دینی باید از اولویت‌ نهادهای امنیتی باشد

© @ARG1880 -FBرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حملات بالای مساجد در پایتخت و کشته شدن عالمان دینی رئیس جمهور غنی در جلسه کابینه خواهان در اولویت قرار دادن تامین امنیت آن ها از سوی نهاد های امنیتی شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  صدیق صدیقی؛ سخنگوی ارگ ریاست‌ جمهوری می‌گوید در پی حملات اخیر به مساجد و کشته‌شدن عالمان دینی، رییس‌جمهورغنی به نهاد‌های امنیتی دستور داده تا در راستای تامین امنیت علما و شخصیت‌های مذهبی اقدامات بیش‌تری را روی دست گیرند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید، آقای غنی در آغاز جلسه‌ کابینه که  امروز (دوشبنه، 26 جوزا)  در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، حمله‌ «تروریستی» بر مسجد شیرشاه سوری تقبح کرده ‌است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به شهادت امام مسجد شیر شاه سوری

آقای صدیقی در صفحه توییترش نوشته که رییس‌جمهوری همچنین به گونه‌ جدی به نهادهای امنیتی دستور داده تا در راستای تامین امنیت علما، روحانیون وشخصیت‌های مذهبی کشور اقدامات بیش‌تری را روی دست گیرد.

اشرف غنی گفته‌است که تامین امنیت عالمان دین، در کنار سایر شهروندان کشور، از اولویت‌های عمده‌ نهادهای امنیتی کشور باشد.

این در حالی است که پس از انفجار مواد جاسازی شده در مسجد وزیر اکبرخان شهر کابل و کشته شدن مولوی ایاز نیازی عصر روز جمعه 23 جوزا مسجد شیرشاه سوری در منطقه کارته چهار کابل آماج حمله انفجاری قرار گرفت که در نتیجه آن 4 تن به شمول مولوی عزیرالله مفلح امام و خطیب این مسجد کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان با این رویداد، یک عالم دینی در ولایت تخار از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد.

این انفجارات با محکومیت گسترده جهانی و همچنان حکومت افغانستان روبرو شده است.

مسئولیت رویداد مسجد وزیر اکبر خان را گروه داعش به عهده گرفته است؛ اما عاملان دو رویداد دیگر تاکنون روشن نیست و  تاهنوز گروهی مسئولیت آنها را به عهده نگرفته‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала