پاکستان: ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان تغییر خواهد کرد

© AP Photo / Hussein Sayedپاکستان: ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان تغییر خواهد کرد
پاکستان: ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان تغییر خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه پاکستانی گزارش داد که شورای سران طالبان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی، تغییر در تیم مذاکره کننده این گروه و حتی ایجاد یک تیم جدید را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک عضو ارشد طالبان در صحبت با رسانه های پاکستانی گفته است  که دلیل «ملا هبت‌الله آخندزاده» رئیس این گروه برای انتصاب «ملا یعقوب» به عنوان رئیس جدید کمیسیون نظامی طالبان این است تا رئیس طالبان پیش از مذاکرات بین‌الافغانی قدرتش را در همه امور افزایش دهد.

این عضو طالبان که نامش فاش نشده به «دیلی تایمز» گفت که اعضای شورای رهبری طالبان درباره ایجاد تیم جدیدی جهت مذاکرات بین‌الافغانی در حال بحث است.

وی افزود که پیشنهاد شده تا یک تیم مذاکره جدید متشکل از اعضای شورای رهبری طالبان تشکیل شود و این تیم تحت نظارت مستقیم فرمانده طالبان قرار گیرد.

 خواست نمایندگان روسیه، افغانستان و آمریکا برای کاهش خشونت از سوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
خواست نمایندگان افغانستان، روسیه و آمریکا برای کاهش خشونت از سوی طالبان

این عضو ارشد طالبان ادامه داد که پیشنهاد دیگری نیز وجود دارد تا اعضای جدیدی به تیم مذاکرات اضافه شوند و هدف از آن نیز این است که اعضای تیم تحت نفوذ کسی نباشند.

وی همچنین تصریح کرد که هنوز تصمیمی گرفته نشده و انتظار می‌رود این پیشنهادات در روزهای آینده در نشست شورای رهبری مورد بحث قرار گیرد.

در این گزارش آمده است که رئیس طالبان،  «امیر خان متقی»، «مولوی جان محمد مدنی»، «ضیاء الرحمان مدنی» و «شیخ سید رسول» را از تیم مذاکره کننده حذف کرده و «دکتر صالح»، «منیر سعادت»، «جهانگیروال» و «عبید عابد قاضی سیدا جان» را نیز از دفتر سیاسی این گروه در قطر برکنار کرده است.

دیلی تایمز اظهار داشت که تعیین ملا یعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی توسط رئیس طالبان، اقدامی برای «توقف تماس‌های غیرمجاز» رهبران ارشد طالبان با برخی فرماندهان نظامی بود.

این نشریه پاکستانی ادامه داد که در جلسه بعدی شورای رهبری طالبان دستور کار مذاکرات بین‌الافغانی مورد بحث قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала