وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود

© وزارت صحت عامه وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود
وزارت معارف طرحی را برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به وزارت صحت‌ عامه پیشکش نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از پیشکش طرح وزارت معارف برای بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی به این وزارت خبر داد. 
سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
سپاسگزاری از مردی که زمین اش را برای ساخت مکتب اهدا کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه شنبه 27 جوزای 1399 نوشت: داکتر بشیر نورمل، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه، با آقای محمد ابراهیم شینواری، معین وزارت معارف و نمایندگان از معاونیت دوم ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان، سازمان بهداشت جهانی، تحصیلات عالی دولتی و خصوصی و ادارات مختلف دیگر در مورد بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی در سطح کشور دیدار و گفتگو نمود.
در ادامه این وزارت می نویسد، که معین پالیسی و پلان در این نشست گفت: وزارت صحت ‌عامه طرح پیشنهاد شده توسط وزارت معارف را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت مطابقت این طرح با توصیه‌های وزارت صحت‌ عامه و سازمان بهداشت جهانی، این وزارت می‌تواند پس از تأییدی ریاست محترم جمهوری در آینده نزدیک روی بازگشایی مکتب های دولتی و خصوصی اقدام نماید.
درباره این طرح وزارت صحت عامه می نویسد، که این طرح دربرگیرنده مراعت نمودن فاصله های اجتماعی، شستن مکرر دست ها با آب و صابون چند بار در روز، استفاده از ماسک، دست ندادن، استفاده از صنف های بزرگ، کم نمودن ساعت های درسی، محدود سازی مضامین درسی و نکات مهم دیگر می‌باشد.


هم‌چنان در این نشست نمایند گان ادارات مختلف نظریات و پیشنهادات خود را به خاطر بازگشایی مکاتب دولتی و خصوصی مطرح نموده و خواهان بازگشایی این مکاتب در آیندۀ نزدیک از سوی وزارت معارف در سطح کشور گردیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала