چهار شهروند افغانستان در زاینده رود ایران غرق شدند

© Sputnik / Arina Topolevaچهار شهروند افغانستان در زاینده رود ایران غرق شدند
چهار شهروند افغانستان در زاینده رود ایران غرق شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از غرق شدن چهار شهروند افغانستان در زاینده رود این کشور خبر داد. 
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران - اسپوتنیک افغانستان
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ایران از غرق شدن و جان باختن چهار نفر در عصر سه‌شنبه در سد زاینده‌رود در غرب اصفهان خبر داد و گفت: این چهار نفر از شهروندان افغانستان بودند.

منصور شیشه‌ فروش روز  سه‌شنبه اظهار داشت: این چهار نفر شامل سه زن و یک مرد بودند، که به محل سد زاینده‌رود رفته بودند و نخست یکی از آنها وارد آب و دچار غرق شدگی شد و سپس سایر افراد یکی یکی برای نجات دیگران داخل آب رفتند و غرق شدند.

وی با بیان اینکه سن این افراد بین ۲۰ تا ۵۰ سال است، افزود: جنازه این چهار نفر پیدا شده و از آب بیرون آورده شده است.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه شنا و آب تنی در منابع آبی یعنی رودخانه‌ها، سدهای مخزنی و استخرهای ذخیره آب و کشاورزی مطلقا ممنوع است، گفت: هفته گذشته نیز یک نفر در سد حنا در شهرستان سمیرم غرق شد و حادثه امروز، چهارمین مورد غرق شدگی در سدهای استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه سدهای مخزنی محل ایمنی برای شنا کردن نیست، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ نفر در منابع آبی استان اصفهان بر اثر غرق شدگی، جان خود را از دست دادند.

یادآوری می کنیم، که 

از آغاز ماه حمل تا کنون که سه ماه از سال ۹۹ می‌گذرد ۳۱ مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است که ۲۱ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی اصفهان، ۹۳ نفر (شامل ۸۰ مرد و ۱۳ زن) بر اثر غرق‌شدگی در این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۷ حدود ۷۸ درصد افزایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала