قهرمان اطلاع‌رسانی از بزرگترین چالش خبرنگاری در افغانستان نام برد

© Photo / FB/ ANISA SHAHEEDانیسه شهید، خبرنگار
انیسه شهید، خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان گزارشگران بدون مرز، انیسه شهید را به عنوان یکی از ۳۰ قهرمان اطلاع‌رسانی در جهان شناخت.

به گزارش اسپوتنیک این خبرنگار شبکهٔ تلویزیونی طلوع‌نیوز، به دلیل تلاش‌های شجاعانه در پوشش خبرها در زمان شیوع اپیدیمی ویروس کرونا در جهان این عنوان را به دست آورده است.

موفقیت او سبب شد تا مقامات ارشد کشور، سیاستمدران و فرهنگیان مطرح و هزاران کاربر شبکه‌های مجازی افغانستان برایش پیام‌های تبریک بنویسند.

انیسه شهید در گفتگوی ویژه با اسپوتنیک می‌گوید که کار خبرنگاری در افغانستان سخت است:

«خبرنگاری در افغانستان سختی‌های خودش را دارد به ویژه برای زنان، اما برای مردان نیز دشوار است. تهدیدها و چالش‌های زیادی استند و برای همه یکسان. خطر امنیتی، انفجار و دیگر مشکلات، اما بزرگ‌ترین چالش قناعت دادن خانواده است. شما باید خانواده را راضی کنید که در چنین شرایطی کار می‌کنید».

وی حدود ۱۱ سال است که در طلوع‌نیوز کار می‌کند، برابر با عمر بهترین شبکهٔ خبری افغانستان که به‌طور شبانه‌روزی برنامه‌های خبری و تحلیلی دارد.

همزمان با شیوع کرونا، کار در افغانستان و سراسر دنیا برای خبرنگاران سخت‌تر شده است. خطر ابتلا به ویروس از یک‌سو، نیاز به حضور در جاهای مزدحم از سوی دیگر.

«من هیچ‌گاه از این‌که کرونا سبب مرگ من می‌شود نترسیدم، یعنی به آن فکر نکرده‌ام. اما نگرانی‌هایی دارم. نگرانی این است که مبادا به ویروس آلوده شوم و سپس آن را به همکارانم، دوستانم یا اعضای خانواده‌ام انتقال بدهم».

انیسه شهید زادهٔ شهرستان آستانه در پنجشیر است و نزدیک به یک و نیم دهه در رسانه‌های افغانستان حضور داشته است. او گزارش‌های بسیاری را برای بررسی چگونگی حملات تروریستی ساخته و در روزهای شیوع کرونا نیز، هیچ‌گاه جایش در سرویس خبری طلوع‌نیوز، خالی نبوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان نیز این  موفقیت را به انیسه شهید شادباش گفته و برای وی آرزوی پیروزی‌های بیشتر وی و جامعهٔ خبرنگاری افغانستان را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала