سلطان‌زوی چندین حکم براى غصب زمین های دولتی صادر کرده است

© Photo / Kabul Municipalityسلطان‌زوی چندین حکم براى غصب زمین های دولتی صادر کرده است
سلطان‌زوی چندین حکم براى غصب زمین های دولتی صادر کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شواهد نشان می‌دهد که شهردار کابل امر فوق العاده اعمار چهار دیواری بالای 12 جریب ساحه سبز و استملاک شده را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، شواهد نشان داده است که شهردار کابل به منظور غصب ملکیت ادارات دولتی، ساحه سبز و زمین های استملاک شده دولتی، برای برخی تاجران و نمایندگان مردم در ولسی مجلس نمایندگان احکام صادر کرده است.

محمد داوود سلطان زوی به‌عنوان شهردار کابل گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
محمد داوود سلطان زوی به‌عنوان شهردار کابل گماشته شد

گفته می‌شود پس از آنکه آقای سلطانزوی از سوی رئیس جمهور افغانستان به این بست گماشته شد تا اکنون دو حکم غیر قانونی صادر کرده است.
اسنادی که به دست پژواگ است نشان می‌دهد که شهردار کابل درمربوطات ناحیه دوازدهم شهرکابل براى یک شرکت خصوصى امر فوق العاده داده است تا بالای زمین معارف، ساختمان اعمار کند. در همین حال حکم دومی وی در مربوطات ناحیه هشتم نیز برای شمارى از وکلاى ولسی جرگه، امر فوق العاده اعمار چهار دیواری بالای 12 جریب ساحه سبز و استملاک شده را صادر کرده است.
از سویی هم شواهد نشان می‌دهد که رئیس «شرکت احسان الله ژوندی» عریضه ی را عنوانی رهبری شاروالی کابل نوشته است که تمام اسناد شرعی و قانونی از قبیل سند ملکیت، نقشه ویزه شده، سکیچ نهایی و امر اعمار ساختمان را بدست دارد؛ اما قطعه نظامی 409 شاروالی کابل و ناحیه 12، مانع کار و موجب آزار و اذیت شان می شوند.
اما از سویی هم وزارت معارف افغانستان گفته است که این جای مربوط آنها بوده است.
محمد داوود سلطانزوی شاروال کابل، در پاسخ به عریضه شرکت متذکره چنین هدایت داده است: «ملاحظه شد! ناحیه مربوطه (دوازدهم) و قطعه 409 نفری و کنترول ساختمان های اساسی در صورتی که شرکت مذکور دارای مکتوب و یا اجازه نامه برای اعمار ساختمان داشته باشد، مزاحم کار بلاک 14 نشوید.»
چندی از این حکم نگذشته بود که رهبری شهرداری کابل دوباره حکم صادر کرد: "روی بعضی ملحوظات بار دیگر به شما هدایت داده می شود که الی امر ثانی از هرگونه اجراآت در زمینه خود داری کنید.» و با این امر کار را متوقف کنید.
اما در همین حال زمری کوچی، رئیس ناحیه دوازدهم شهرکابل، گفته است که این زمین به وزارت معارف تعلق می‌گیرد اما صفت الله ژوندی تلاش دارد تا در آن مارکیت اعمار کند.
بر اساس یک سند دیگر که در اختیار پژواک قرار گرفته، شخصی به اسم نصیب الله فرزند اول خان طی عریضه ای رسمى خواستار اجازه اى اعمار موازی دوازه جریب زمین واقع جنوب حوزۀ هشتم امنيتى پوليس که درج قباله شرعی واقع قلعه چه خمدان مربوط ناحیه هشتم شهرکابل مربوط به وی است و زمین یادشده بدون چهار دیواری است و تا تکمیل نمودن اسناد خواهان اجازه کار می باشد؛ اما گفته می شود که زمین متذکره، مربوط به چهار نماینده مردم در مجلس نمایندگان است.
با این حال شهردار کابل چنین هدایت داده است:" ملاحظه شد! ناحیه مربوطه و قطعه ۴۰۹ نفری در حصه اعمار چهار دیواری تا دوران تکمیل اسناد مجوز اجازه کار موقت اجراآت به عمل آید."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала