هشدار سازمان ملل از اوج گیری کرونا در افغانستان

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر بخش همکاری غذایی سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) در باره گسترش ویروس کرونا و چالش‌های جدی آن طی دو ماه آینده در افغانستان هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد  این کشور بر اثر گسترش ویروس کرونا با چالش جدی مواجه بوده و هشدار داده است که اوج‌گیری ویروس کرونا صلح را نیز تهدید می کند.

این سازمان گفته است که با گسترش روز افزون ویروس کرونا سیستم بهداشتی افغانستان نیز درهم خواهد شکست و اقتصاد این کشور تا سال 2023 دچار رکود 17 درصدی خواهد شد.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد، افغانستان را به دلیل ضعف سیستم بهداشتی، تعداد کم کارمندان بخش بهداشت و زیربنای ضعیف آسیب‌پذیر خوانده و گفته است که قرنطینه مهاجران بازگشته از ایران و پاکستان نیز وجود ندارد.

عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود

سازمان ملل متحد گفته است که تلاش می کند با همکاری شرکای بین المللی بیش از 20 مرکز جدید درمان بیماران کرونایی را در مناطق مختلف این کشور ایجاد و همچنان 10 گروه سیار را بکار بگمارند.

این در حالی است که وزیر صحت عامه  افغانستان در نشست خبری در کابل گفت که تا دو ماه آینده روند صعودی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.«احمدجواد عثمانی» پیش‌بینی کرد که پس از دو ماه روند مبتلایان و مرگ‌ومیر بیماری کرونا کاهش می یابد.

براساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان تاکنون 27 هزار و 828  نفر به ویروس کرونا مبتلا و 550 نفر نیز جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала