دیدار نماینده عمران خان با معاون سیاسی طالبان

© Sputnik / PMدیدار نماینده عمران خان با معاون سیاسی طالبان
دیدار نماینده عمران خان با معاون سیاسی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسلام‌آباد از دیدار نماینده ویژه نخست وزیر این کشور در امور افغانستان با معاون سیاسی طالبان در قطر خبر داد.

انتصاب نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتصاب نماینده ویژه عمران خان در امور افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «محمد صادق» نماینده ویژه عمران ‌خان در امور افغانستان با «ملا برادر» معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار و درباره ادامه روند صلح رایزنی کرد.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، که این نخستین بار است که نماینده ویژه اسلام آباد با رهبران طالبان در دوحه قطر دیدار می‌کند.

صادق در این دیدار از ادامه نقش مثبت پاکستان به عنوان تسهیل کننده صلح افغانستان خبر داد و گفت: تعهد طالبان به اجرای توافقنامه صلح میان این گروه و امریکا راه را برای بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان هموار خواهد کرد.

وی همچنین تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان را گامی مهم برای آغاز فوری گفت و گوهای میان افغانستانی دانست.

این در حالی است، که اخیرا فرمانده جنرال «کنت مکنزی»، فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه غرب آسیا در یک سخنرانی گفت، که نظامیان امریکا در افغانستان به 8600 نفر کاهش یافته است. 

وی که در جریان اجلاس امنیتی آسپن سخنرانی می‌کرد، افزود: امریکا براساس توافقنامه با طالبان در مرحله تعداد سربازان خود در افغانستان را به 8600 نفر کاهش داده است.

مکنزی تاکید کرد: واشنگتن متعهد شده بود که در مرحله اول تعداد نظامیان خود را به سطح مشخصی کاهش دهد که در حال حاضر این امر محقق شده است. 

یادآوری می کنیم، که بر پایه توافقنامه که میان امریکا و طالبان برای خاتمه جنگ در افغانستان امضا شده، تعداد نظامیان آمریکایی ر افغانستان طی 135 روز باید به تعداد 8600 نفر کاهش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала