شهروندان: حکومت در مبارزه با کرونا هیچ برنامه ندارد

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanشهروندان: حکومت در مبارزه با کرونا هیچ برنامه ندارد
شهروندان: حکومت در مبارزه با کرونا هیچ برنامه ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با تداوم سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در افغانستان، شهروندان کشور می‌گویند که حکومت، به‌ویژه وزارت صحت‌عامه، در راستای مهار و مبارزه با این ویروس ناکام بوده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفتۀ این شهروندان، این ناکامی بدلیل بی‌برنامه‌گی حکومت بوده‌است.

شهروندان کشور، انتقاد می‌کنند که حکومت با هزینه کردن میلیون‌ها دالر برای مبارزه با ویروس کرونا، تاکنون کار اثرگذاری نکرده‌است.

عبدالواسیع، باشندۀ کابل گفت: «دولت بخاطر مبارزه با ویروس کرونا هیچ اقدامی نکرده‌است».

کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان ملل از اوج گیری کرونا در افغانستان

وهاب نوازی، باشندۀ دیگر کابل نیز افزود: «قرنطین و کمک به مردم، همه یک شعار بود».

پس از چهار ماه شیوع کرونا در افغانستان، اکنون شمار بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 به 28.424 تن رسیده‌است. از این میان، 8292 بیمار بهبود یافته و 569 بیمار هم جان باخته‌اند.

وضع محدودیت بر گشت‌وگذار در شماری از شهرها، توزیع نان خشک برای شماری از شهروندان و ایجاد کمیتۀ مبارزه با ویروس کرونا از برنامه‌هایی استند که پس از شیوع ویروس کرونا، از سوی حکومت عملی شده‌اند.

تاکنون در کار مبارزه با این ویروس کمک‌های فراوانی از جامعه جهانی نیز بدست آمده‌اند، اما چگونگی خدمت رسانی به شفاخانه‌های کووید-19 که شمار شان اندک استند نیز انتقاد بر انگیز شده‌اند؛ چنان که شهروندان کشور بارها از نبود اکسیجن انتقاد کرده‌اند.

سراج، باشندۀ کابل اظهار داشت: «میلیاردها افغانی که از بودجه حکومت و یا از پول بیت‌المال بخاطر مبارزه با کرونا تخصیص داده شد، نمی‌دانم به کجا رفت؟»

با این همه، امروز قرار بود نامزد وزیر صحت دربارۀ چگونگی مبارزه با ویروس کرونا، در یک نشست خبری معلومات دهد، اما او این نشست را ترک کرد و وزارت صحت نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نداد.

شیرشاه رسولی، خبرنگار گفت: «وزارت صحت‌عامه افغانستان در روزهای پیسین، بیشتر از دادن اطلاعات به خبرنگاران خودداری کرده‌است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала