غنی: طالبان خلاف تعهد به صلح عمل می‌کنند

© @ARG1880 -FBرایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی
رایزنی رئیس جمهور غنی با رهبری بانک جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در تازه ترین اظهارات، حملات تروریستی اخیر از سوی طالبان در برابر نیروهای امنیتی و مردم را خلاف تعهد به صلح دانست و ابراز امیدواری که این حملات خاتمه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‎ای نوشته است اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، حملات تروریستی و تداوم خشونت های اخیر از سوی طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم ملکی را شدیداً تقبیح می کند."

 او گفته که این حملات، خلاف روحیۀ تعهد به صلح است و دولت افغانستان امیدوار است که  این حملات تروریستی به زودی خاتمه یابد.

 رئیس جمهورغنی  گفته است که رهايی اسیران دولت جمهوری اسلامی افغانستان از نزد طالبان، از شرايط عمدۀ پیشرفت برای تبادلۀ زندانیان طالبان می باشد.

Афганская армия на месте взрыва в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان
خونین‌ترین هفته در 19 سال اخیر/کشته شدن291 نیروی امنیتی توسط طالبان در هفته گذشته

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، هفته گذشته را خونین ترین هفته برای نظامیان در 19 سال اخیر دانست.

دفتر شورای امنیت ملی (دوشنبه 22 جون) اعلام کرد که طالبان هفته گذشته، در 32 ولایت کشور، 422 فعالیت تروریستی را انجام دادند که در نتیجه آن 8912 نیروی امنیتی و دفاعی افغان شهید و زخمی شدند. 

این دفتر گفته که با این‌حال در حملات طالبان، 291 نیروی امنیتی و دفاعی کشور شهید و 550 تن دیگر شان زخمی شدند. همچنین در خشونت‌های هفته گذشته طالبان، 184 فرد ملکی نیز شهید و زخمی گردیدند.

بر این اساس؛ هفته گذشته در 19 سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است، این در حالیست که طالبان به کاهش خشونت در برابر افغان‌ها تعهد کرده بودند و گفته بودند که برای صلح کار خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала