کشته شدن 10 نیروی دولتی در کمین طالبان در بادغیس

© Sputnikبادغیس
بادغیس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی یک کمین جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس، 10 نیروی دولتی کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، ضیاالدین اکازی، نماینده‌ی مردم بادغیس در مجلس نمایندگان با تأیید این خبر گفت، که این رویداد در فاصله‌ی دو کیلومتری مرکز ولسوالی بامرغاب رخ داده است.

به گفته‌ی او، پنج عضو دیگر نیروهای دولتی در کمین جنگ‌جویان طالبان زخمی شده‌اند. آقای اکازی افزود که کشته‌شدگان و زخمیان، شامل نیروهای ارتش، کماندوی ارتش و قطعات ویژه‌های پولیس اند.

این عضو مجلس نمایندگان توضیح داد که این نیروهای زمانی در کمین طالبان خورده‌اند که قصد داشتند بر جنگ‌جویان این گروه در یک تونل حفرشده‌ی‌شان حمله کنند. این تونل در نزدیکی یک کندک ارتش در ولسوالی بالامرغاب حفر شده که طالبان با استفاده از آن تصمیم داشتند بر این کندک حمله کنند.

در همین حال، یک منبع معتبر امنیتی در ولایت بادغیس که نخواست نامی از وی برده شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که به نیروهای دولتی در بالامرغاب تلفات بیشتر از این رقم وارد شده است.

بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین ارتش در حمله طالبان در بلخ

گروه طالبان اما در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در این کمین جنگ‌جویانش، 13 نیروی دولتی کشته و 6 نیروی دیگر دولتی زخمی شده‌اند. این گروه گفته است که یک جنگ‌جوی این گروه در جریان درگیری‌ها در این حمله کشته و یک جنگ‌جوی دیگر طالبان زخمی شده‌اند.

بالامرغاب ناامن‌ترین ولسوالی بادغیس است. نیروهای دولتی تنها در کندک نیروهای ارتش در این ولسوالی حضور دارند و در دیگر نقاط این ولسوالی طالبان حاکمیت دارند.

بارها نیروهای دولتی در بالامرغاب متقبل تلفات سنگین شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала