امرالله صالح: من ۲۷ روز وزیر داخله بودم و جرم در کابل صفر شد

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح: من ۲۷ روز وزیر داخله بودم و جرم در کابل صفر شد
امرالله صالح: من ۲۷ روز وزیر داخله بودم و جرم در کابل صفر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در این نوشته به چگونگی فعالیت و مبارزه وی با جرایم، آوردن تغییرات و اصلاحات و کار وی در وزارت داخله کشور، پرداخته است.

آقای صالح با اشاره به جرایم مرتبط به اختطاف نوشته است که وی شخصا با اعضای خانواده افراد اختطاف‌شده ملاقات می‌کرد و ویدیوها و صداهای شکنجه و زجر را که خانواده‌های این افراد ارسال می‌شد، می‌دید و می‌شنوید و به این ترتیب حس جنگ بر ضد جنایت پیشه را در وجود خود هر روز بیشتر پرورش می‌داد.

وی در رابطه به اصلاحات نوشته است که دسترخوان علیحده وزیر را قطع کرده بود و با کارمندان و منسوبین وزارت داخله در طعام‌خانه عمومی نان می‌خورد تا بداند نان واقعی پولیس چیست. به گفته معاون اول ریاست جمهوری، او بدون موتر زرهی با رنجر پولیس به وزارت می‌رفت تا به سربازان عادی پیام برساند که خون هر دو سرخ است.

آقای صالح در ادامه افزوده است: " به پولیس تفهیم کردم که وزارت مانند کوه در پشت تو ایستاده است و تو تنها نیستی. به پولیس فهماندم که فقط توجه ات را یک طرف معطوف کن – مهار جنایت و جنایت پیشه. از دستگاه عقبی تشویش نداشته باش".

به گفته وی، در کم‌تر از سه هفته پولیس مجددا درک کرد که اسلحه اش مقدس است و مطمین شد که باید کی را نشانه بگیرد.

در ادامه آمده است: "من بیست هفت روز وزیر بودم و پس از سی و چهار روز جرم در کابل صفر شد. گزارش ها و ریکارد ها موجود اند. روزی که گزارش را از جانشین خویش دریافتم که جرم در کابل صفر شده است البته جرایم بزرگ مانند دزدی – قتل – اختطاف – شکنجه و ...... چشمانم اشک آلود شد".

آقای صالح این نوشته را در حالی نشر کرده است که روز گذشته یک نوار صوتی تماس تلفونی وی با یکی از قوماندان‌های اسبق پولیس شاهراه به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درز کرد. گفته می‌شود که این صدا از دوران سرپرستی آقای صالح در وزارت داخله کشور است که وی هدایت قاطع مبارزه با تا جنایتکاران تا سرحد قتل آنها را می‌دهد و می‌گوید که وی شخصا جوابگو خواهد بود.

وی در این مکالمۀ تلفونی به فردی که او را حاجی خالد، قوماندان قبلی شاهراه پروان می‌خواند، دستور می‌دهد، افرادی را که به اشاره و توقف پولیس توجهی نمی‌کنند، هدف قرار دهد و یا هم سر بزند: "هر چه که نیاز داشته باشی از والی نترس از وکیل نترس، کسی که در شاهراه ایستاد نکرد برایت، بزن کله‌اش را بریده بیار به دفتر مه و مه مسئولیت می‌گیرم، کسی را که کشتی نگو من‌کشتم، مرده‌اش را دور بینداز. باز اگر فهمیدی که این کار را نمی‌توانی، سرش را گرفته بیار وزارت داخله، من نگهش می‌کنم."

اما دفتر آقای صالح، معاون نخست رئیس جمهور غنی این نوار صوتی را جعلی می‌داند و می‌گوید که امرالله صالح همواره قانون را تطبیق کرده است.

این موضوع واکنش‌های مختلف کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است و در شماری از حقوق‌دانان صدور این گونه دستورها را راه اندازی محکمۀ صحرایی عنوان می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала