چهارکارمند بلند پایۀ د افغانستان بانک به اتهام فساد از وظایف شان برکنار شدند

© Photo / AFG Central bankچهارکارمند بلند پایۀ د افغانستان بانک به اتهام فساد از وظایف شان برکنار شدند
چهارکارمند بلند پایۀ د افغانستان بانک به اتهام فساد از وظایف شان برکنار شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
د افغانستان بانک می‌گويد که چهارکارمند بلند رتبۀ اين اداره که در هفت قضیه متهم به فساد بودند، از وظايف شان سبکدوش و دوسيه های شان به اداره لوی سارنوالی فرستاده خواهد شود.

به گزارش اسپوتنیک، د افغانستان بانک می‌گوید که براساس فیصله اخیر شورای عالی د افغانستان بانک، چهار کارمند بلند رتبه متهم به فساد در هفت پرونده بودند، از وظیفه سبک دوش و پرونده های شان جهت بررسی های بیشتر به اداره محترم لوی سارنوالی فرستاده خواهد شود.

سومین دور انتقال غیر قانونی پول از بانک مرکزی به وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان
سومین دور انتقال غیر قانونی پول از بانک مرکزی به وزارت مالیه

د افغانستان بانک می‌گوید: اداره ناظر کل (تفتیش داخلی) هفت پرونده فساد را بررسی و ارزیابی نموده و گزارش آن را به کمیته تفتیش داخلی که رئیس کل بانک عضو آن نمی‌باشد ارائه نموده و تصمیم گرفته شد تا با شورای عالی د افغانستان بانک به عنوان عالی ترین مرجع با صلاحیت غرض تصمیم گیری شریک ساخته شود.

در اطلاعیه که از طرف د افغانستان بانک منتشر شد، آمده است گزارش متذکره به تاریخ 4 سرطان 1399 به شورای عالی ارائه گردید. بر مبنای بررسی های انجام شده، شورای عالی مطابق به قانون د افغانستان بانک منجمله فقره (3) ماده 20 آن فیصله نموده است که برخی از کارمندان بلند رتبه متهم به فساد از وظیفه سبکدوش و مابقی کارمندان دخیل مویدات تادیبی دریافت نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала