آذربایجان به وزارت صحت افغانستان بسته‌های مواد بهداشتی کمک کرد

© Photo / FB/وزارت صحت عامه افغانستانآذربایجان به وزارت صحت افغانستان بسته‌های مواد بهداشتی کمک کرد
آذربایجان به وزارت صحت افغانستان بسته‌های مواد بهداشتی کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز طی نشستی دولت افغانستان بسته مواد بهداشتی که از سوی کشور آذربایجان مساعدت شده بود، تسلیم شد.

به گزارش اسپوتنیک، کشور آذربایجان، به هدف مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، بسته مواد صحی را کمک کرد که این بسته شامل لباس محافظتی، ماسک، تب سنج و سایر مواد طبی می‌باشد.

 کمک 700 میلیون دالری جهان به افغانستان و میلیون‌ها دالر بدهکاری وزارت صحت  - اسپوتنیک افغانستان
کمک 700 میلیون دالری جهان به افغانستان و میلیون‌ها دالر بدهکاری وزارت صحت

محمد شاکر کارگر، رییس دفتر مقام ریاست جمهوری، به نماینده‌گی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان از این کمک بشردوستانه کشور دوست آذربایجان تشکر نمود.
آقای کارگر گفت: "این مواد بهداشتی‌ از سوی رییس جمهور آذربایجان به دولت افغانستان کمک شده است که این مواد بهداشتی از سوی وزارت صحت‌عامه در جا های مورد نیاز به گونه مساویانه توزیع خواهد شد."
در همین حال شفیق‌الله شهیم، معین مالی و اداری وزارت صحت‌عامه ضمن سپاسگزاری از کشور آذربایجان گفت: "این بسته مواد صحی از نیازمندی های مهم وزارت صحت‌عامه در امر مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد."
وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که بسته‌های کمک شده برای آن عده کارمندان داده خواهد شد که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند.
هم‌چنان معین مالی و اداری وزارت صحت عامه، مبارزه با ویروس کرونا را از اولویت این وزارت خوانده گفت این وزارت تمام سیستم را در محوریت مبارزه با ویروس کرونا عیار نموده است.
وزارت صحت عامه امروز پنجشنبه نیز علام کرد که در 24 ساعت گذشته در سراسر کشور 460 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 36 نفر دیگر جان باخته اند.
با ثبت این ارقام، آمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به 30 هزار و 175 نفر رسید. همچنان در 24 ساعت گذشته 305 بیمار کرونایی دیگر نیز بهبود یافته اند و به این ترتیب شمار بهبودیافتگان به 10 هزار و 174 تن رسیده است و کرونا جان 675 تن دیگر نیز جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала