رحمت‌الله نبیل از آمادگی حمله‌ بزرگ تروریستی بالای شهر غزنی خبر داد

© Photo / Facebook/RNرحمت‌الله نبیل از آمادگی حمله‌ بزرگ تروریستی بالای شهر غزنی خبر داد
رحمت‌الله نبیل از آمادگی حمله‌ بزرگ تروریستی بالای شهر غزنی خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته است که گروپ هاى تروريستى داخلى و خارجى مختلف به شدت در حال اكمالات از راه پكتيكا و زابل از آنسوى خط ديورند هستند تا بالای شهر غزنی حمله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل در برگه فیسبوک خود نوشته است که به اساس معلومات، گروپ هاى تروريستى داخلى و خارجى مختلف به شدت در حال اكمالات از راه پكتيكا و زابل از آنسوى خط ديورند هستند و احتمالاً براى حمله بزرگ بالاى شهر استراتيژيك غزنى آماده گى ميگيرند.

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: رهایی زندانیان طالب یک «معامله شرم‌آور» است

آقای نبیل افزوده است که پلان و رهبرى اين حمله را شاخه شبهه قاره هند القاعده (AQIS) بر دوش خواهد داشت.
وی می‌افزاید که رهبران مهم اين شاخه القاعده در هفته هاى اخير بين ولسوالى خاك افغان زابل، ولسوالى ناوه غزنى، ولسوالى خروار ولايت لوگر و ولسوالى هاى گيان، برمل و گومل ولايت پكتيكا و دره ى شوال وزيرستان در رفت و آمد بودند.
رئیس اسبق امنیت ملی می‌گوید که اگر طالبان در قبال مذاکرات راست هستند، باید از این حملات جلوگیری نمایند در غير آن نشانده اين خواهد بود كه رهبران طالبان در قطر بالاى واقعيت هاى اصلى جنگ در افغانستان حاكم نيستند!

یادآوری می‌کنیم که چندی پیش آقای نبیل گفته بود که آی اس آی در تلاش است با تشویق ملا یعقوب نقش برخی از رهبران واعضای شورا کویته را تضعیف کند.
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در صفحه توییرش نگاشته بود که ملا یعقوب (فرزند ملا عمر) رهبری تحريك طالبان را به دست گرفته است و همين اکنون رهبری آن را برعهده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала