کابلوف: آمریکا تلاش دارد با متهم ساختن روسیه شکست خود در افغانستان را توجیه کند

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد گزارشات "جعلی" رسانه های آمریکایی مبنی بر "توطئه" روسیه و طالبان اظهار عقیده نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه انتشار مقاله های بی اساس در رسانه های ایالات متحده درباره "توطئه" روسیه با طالبان را بخشی از اختلافات میان احزاب و سیاست‌مداران آمریکایی عنوان کرد.

ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر شعبه دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در این مورد ابراز داشت: « در ایالات متحده آمریکا نیروهایی وجود ندارد که با مسئله خروج از افغانستان هیچگونه دلچسبی نداشته باشد. آنها تلاش دارند شکست خود در افغانستان را با اظهارات بی اساس توجیه کنند».

این در حالی است که روزنامه های آمریکای یکی پی دیگری بدون ارائه هیچگونه مدرک و شواهدی، روسیه را به داشتن ارتباط با طالبان و پرداخت "پاداش" به این گروه برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان متهم می‌کنند.

واکنش تند طالبان به گزارش نادرست رسانه های غربی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند طالبان به گزارش نادرست رسانه های غربی

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، اخیرا به تعقیب روزنامه  نیویورک تایمز، در گزارشی از "ارتباط" مسکو با گروه طالبان  و نقش آن در مرگ نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان خبر داده است.

پیش ازاین روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع ناشناس در گزارشی اعلام کرد که روسیه به شبه‌نظامیان برای کشتن نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان جایزه می‌دهد.

کابلوف گفت: "ما قبلاً در مورد گزارش نیویورک تایمز اظهار نظر نمودیم.  راه اندازی سر و صدای بیش از حد  پیرامون یک گزارش "جعلی" که حتا خود رئیس جمهور ترامپ آنرا تکذیب کرد مناسب نیست.

 این مقام ارشد روسیه تأکید کرد: «همه این موضوعات ادامه جنجال های داخلی میان احزاب آمریکا است. اما من فکر می کنم برای ما شرم آور است که وقت زیادی را صرف اظهار نظر در مورد دروغ های کنیم که حتا خود رئیس جمهور آنرا رد کرد.» 

 پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داد، اطلاع نداشته است.

رئیس جمهور ایالات متحده، گزارش روزنامه نیویورک تایمز در بارۀ کمک مالی استخبارات روسیه به گروه طالبان را جعلی خواند.

 ترامپ در صفحۀ تویترش نوشت که نیویورک تایمز باید این ادعایش را ثابت سازد و منبع بدون نام را که بر اساس آن گزارشش را تهیه نموده، افشا کند.

گروه طالبان نیز گزارش مربوط به "تبانی" این گروه با روسیه را تکذیب کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان می گوید که بعضی رسانه های غربی راپورهای را پخش کرده اند گویا گروه طالبان از کشور روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی، امکانات به دست می آوردند و تبلیغات دیگری. ما این ادعا را به جدیت رد می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала