حمله موشکی طالبان در ولسوالی سنگین هلمند دها کشته و زخمی بر جا گذاشت

© AP Photo / Reza Shirmohammadi حمله‌ راکتی طالبان در ولسوالی سنگین هلمند دها کشته و رخمی بجاگذاشت
  حمله‌ راکتی طالبان در ولسوالی سنگین هلمند دها کشته و رخمی بجاگذاشت    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولسوال سنگین: گروه طالبان بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین، جایی که یک میله‌ی عنعنوی نیز در جریان بوده، مورد اصابت راکت قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیگ به نقل اطلاعات روز، روح‌الله باسط، ولسوال ولسوالی سنگین به این روزنامه روز گفت که این مرمی‌های راکت حوالی ساعت ۹:۰۰ پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۹ سرطان) از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان شلیک شده است.

آقای باسط همچنان گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان لوای دوم قول اردوی ۲۱۵ میوند را در این ساحه هدف قرار دادند که مرمی‌های راکت آنها به لوای ارتش نه، بلکه در بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین، جایی که یک میله‌ی عنعنوی نیز در جریان بوده، اصابت کرده است.

مقام‌های محلی در ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجه‌ی اصابت دو فیر مرمی راکت در بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین این ولایت، دست‌کم ۲۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

آقای باسط همچنان گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان لوای دوم قول اردوی ۲۱۵ میوند را در این ساحه هدف قرار دادند که مرمی‌های راکت آنها به لوای ارتش نه، بلکه در بازار کهنه‌ی ولسوالی سنگین، جایی که یک میله‌ی عنعنوی نیز در جریان بوده، اصابت کرده است.

به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی اصابت مرمی‌های راکت طالبان، ده‌ها رأس مواشی نیز تلف شده است. او افزود که چند روز پیش نیز جنگ‌جویان طالب بر لوای دوم ارتش انداخت کرده بودند، اما خساراتی در پی نداشت.

ولسوال سنگین علاوه کرد که زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه‌ها منقل شده‌اند.

در همین حال، عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که این رویداد در ساحه‌ی تحت حاکمیت طالبان رخ داده است.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند نیز در اعلامیه‌ای گفته است که در این رویداد 23 غیرنظامی کشته و 15 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. در اعلامیه همچنان گفته شده است که در ساحه‌ی رویداد یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان نیز منفجر شده است.

مسکو ادعای مربوط به تبانی روسیه با طالبان را دورغ خواند - اسپوتنیک افغانستان
مسکو ادعای مربوط به "تبانی" روسیه با طالبان را دورغ خواند

قول اردوی ۲۱۵ میوند مستقر در هلمند در اعلامیه‌ای، این ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که صبح امروز نیروهای ارتش در ساحه‌ی یاشده هیچ گونه تحرکات نظامی نداشته و راکتی هم از سوی این نیروها شلیک نشده است.

گروه طالبان نیروهای ارتش را مسئول حمله‌ی راکتی به این میله‌ی عنعنوی دانسته است.

در دو روز اخیر، این دومین رویدادی است که از غیرنظامیان در هلمند قربانی گرفته است. روز گذشته در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین کنار جاده‌ای در مربوطات ولسوالی واشیر این ولایت، پنج غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان کشته شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала