تلاش وزارت صحت عامه برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های کووید-۱۹

© وزارت صحت عامه تلاش وزارت صحت عامه برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های کووید-۱۹
تلاش وزارت صحت عامه برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های کووید-۱۹ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان در یک کنفرانس خبری امروز از تلاش این وزارت برای برداشتن کمبود اکسیجن در درمانگاه های این کشور به خصوص کابل روشنی انداخت. 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان؛ یک شبانه‌روز 279 مبتلا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان؛ یک شبانه‌روز 279 مبتلا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه‌شنبه ، ۱۰ سرطان ۱۳۹۹ نوشت: داکتر احمد جواد عثمانی سر پرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز در یک نشست خبری اعلام نمود که چالش های کمبود اکسیجن در مراکز صحی با فعال سازی یک شرکت جدید تولید اکسیجن و نظارت جدی از رساندن به موقع بالون‌های اکسیجن توسط شرکت‌های قراردادی در درمانگاه های کووید-۱۹ برطرف شده است.
این وزارت در ادامه نوشته است، که داکتر عثمانی، دلیل کمبود اکسیجن را در درمانگاه ها ذخیره کردن بالون‌های اکسیجن از سوی مردم در خانه‌های شان عنوان نموده گفت که به همین دلیل شرکت‌های تولید اکسیجن به مشکل کمبود بالون های خالی اکسیجن مواجه شده بود که این مشکل در حال حاضر برطرف گردیده و در یک شبانه روز گذشته درمانگاه های کووید-۱۹ در کابل به کمبود اکسیجن مواجه نشده است.
او همچنان گفت: ما در تلاش استیم تا سه درمانگاه را در کابل با سیستم تولید اکسیجن عیار سازیم و نیز قرار است ۵۰۰ پایه دستگاه تولید اکسیجن از کشور چین خریداری شود و به دسترس درمانگاه ها قرار گیرند.
از سوی هم، سرپرست وزارت صحت عامه از پرداخت معاش ۳۸۰ کارمند صحی که در درمانگاه های کووید-۱۹ کار می کنند خبر داده گفت، که به زودی معاش این کارمندان پرداخته می شود. داکتر عثمانی دلیل تاخیر در پرداخت معاش این کارمندان را عدم بستن قرارداد اکثر این کارمندان با اداره مربوطه عنوان نمود.
علاوه بر این، نامزد وزیر صحت عامه، در رابطه به سفر اش به ولایت های ننگرهار، لغمان، هرات، کندهار، زابل و هلمند صحبت نموده گفت: هدف از این سفر ما ارزیابی کارکردها و رسیده گی به چالش های موجود در بخش صحت به ویژه تجهیز مراکز صحی و ایجاد بخش های جدید مطابق به نیازمندی در این ولایات بوده که چالش ها و نیازمندهای این ولایات بررسی گردیده و برای رفع آن ما تلاش خواهیم کرد.
در عین حال، سرپرست وزارت صحت عامه، مبارزه با فساد اداری را در سکتور صحت از اولویت های کاری اش خوانده خاطر نشان ساخت که ما در تلاش استیم با شناسایی افراد مفسد ، فساد را در سکتور صحت به صفر کاهش دهیم.
از سوی هم محمد یعقوب حیدری، والی کابل بر هماهنگی بیشتر در امر مبارزه با ویروس کرونا میان ادارات مربوطه تاکید نموده گفت که ما در کنار وزارت صحت عامه برای رسیدگی به بیماران و رفع چالش های موجود تلاش خواهیم کرد.
در همین حال آقای عبدالقادر قلاتوال، نماینده مردم در پارلمان از تلاش های رهبری وزارت صحت عامه در جهت حل چالش های صحی و مبارزه با ویروس کرونا قدردانی نموده گفت که ما با وزارت صحت عامه همکار استیم و کارکردهای سکتور صحت را به گونه جدی نظارت می کنیم.

یادآوری می کنیم، که پیش از این شهروندان افغانستان به ویژه باشندگان کابل از کمبود اکسیجن در درمانگاه های ویروس کرونا شکایت داشتند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала