سخنگوی وزارت خارجه ایران: رایزنی‌های ایران با هدف صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌شود

© وزارت خارجه ایرانسخنگوی وزارت خارجه ایران: رایزنی‌های ایران با هدف صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌شود
سخنگوی وزارت خارجه ایران: رایزنی‌های ایران با هدف صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیدار نماینده ویژه این کشور برای افغانستان را با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر تایید کرد. 
 دیدار نماینده ویژه ایران با رهبران سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار نماینده ویژه ایران با رهبران سیاسی طالبان در قطر

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره دیدار فرستاده ویژه ایران برای افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر گفت: این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت و گو های میان افغانستانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می‌پذیرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران ، سید عباس موسوی با اعلام خبر دیدار روز دوشنبه محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر اظهار داشت: نماینده کشورمان همچنین با نماینده ویژه دولت قطر در امور افغانستان نیز دیدار و گفت گو کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت و گو های میان افغانستانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می‌پذیرد.

یادآوری می کنیم، که سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از این مدعی شده بود، که محمد ابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته سهیل شاهین، دو طرف در این دیدار، در خصوص مسائلی از جمله موضوعات مرزی، مشکلات پناهندگان افغانستان در ایران و مذاکرات صلح گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала