نُه تن از قربانیان رویداد سنگین عضو یک خانواده بودند

© AFP 2023 / STRSmoke rises following fighting between the Afghan National Army and Taliban insurgents in the Sangin district of Helmand province (File)
Smoke rises following fighting between the Afghan National Army and Taliban insurgents in the Sangin district of Helmand province (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در رویداد خونین ولسوالی سنگین ولایت هلمند یک خانواده 9 تن از اعضای خود را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نزدیکان این خانواده می گویند که، هاوان از سوی نیروهای ارتش شلیک شد و باید این رویداد خونبار که غیرنظامیان بی رحمانه قربانی شدند، به گونه جدی بررسی شود.

 سید محمد، از نزدیکان قربانیان، گفت: «این هشتمین شهید خانواده ما است».

 محمد نصیر، از نزدیکان قربانیان، گفت: «چرا بر ما این ظلم را روا میدارند، اگر شلیک میکنید بروید جای دیگر، ولی از منطقه ما یک فیر هم صورت نگرفته است، در روز یک حادثه حتی یک فیر هم نشده است».

 بیشتر بخش های ولسوالی سنگین به ویژه جایی که از سوی نیروهای ارتش آماج حمله قرار گرفت و بیست و هفت غیر نظامی جان باختند زیر حاکمیت گروه طالبان است.

 خبرنگار طلوع نیوز که برای تهیه گزارش به ولسوالی سنگین رفته است می گوید که، هنوز هم در محل رویداد نشانه های از قربانی شدن غیرنظامیان به چشم می خورد.

 شماری از گواهان رویداد می گویند که غیرنظامیان از سوی نیروهای دولتی آماج قرار گرفتند.

 الله داد، گواه رویداد، گفت: «این یک روز نیست، دو روز نیست، سه روز نیست، همیشه سر ما همین حالت قرار دارد. دیگر به ما چاره نمانده جز این که خود ما اقدام کنیم».

عطا الله، گواه رویداد، گفت: «از منطقه ما هیچ انداختی صورت نگرفته است».

 مقام های محلی هلمند می گویند که برای شناسایی کیستی عاملان این رویداد هیاتی گماشته شده است.

واکنش تند غنی به حمله راکتی در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند غنی به حمله راکتی در هلمند

 مجاهدالله صفاری، معاون والی هلمند، گفت: «برای بررسی این حادثه هیئت تعیین شده است تا این موضوع روش شود و  دیده شود که آیا این موشک صد فیصد از طرف طالبان شلیک شده یا خدا نخواسته از طرف لوا، هیئت تعیین شده و این حادثه به گونه جدی مورد ارزیابی قرار میگیرد و نتیجه با مردم شریک خواهد شد.»

 این رویداد هنگامی رخ داد که باشنده گان محل در یک بازار محلی سنتی گرد آمده بودند.  در این رویداد بیست و هفت تن جان باختند و سی و پنج تن دیگر  زخم برداشته اند.

 سازمان ملل متحد می‌گوید که یافته های مستقل و بی طرف نشان میدهند که این غیر نظامی در نتیجه فرود آمدن تاوان نیروهای ارتش جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала