طرح تازه کنگره آمریکا برای خروج نیروهای آن کشور از افغانستان

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای رهبری کمیته تسلحیاتی کنگره آمریکا می‌گویند که بیرون شدن نظامیان آمریکایی از افغانستان نباید مبارزه با هراس‌افگنی را در این کشور آسیب برساند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از پخش گزارش‌ها درباره تلاش پنتاگون برای نهایی‌سازی طرح بیرون ساختن در حدود چهارهزار نظامی دیگر آمریکایی از افغانستان، اکنون کمیتۀ تسلحیاتی کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده‌است که بربنیاد آن خروج این چهار هزار نظامی امریکایی تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده محدود شده‌است.

لیزچینی، عضو رهبری این کمیته می‌گوید که بیرون شدن نظامیان آمریکایی از افغانستان نباید مبارزه با هراس‌افگنی را در این کشور آسیب برساند.

جنرال امریکایی: تا هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان از افغانستان گرفته نشده - اسپوتنیک افغانستان
جنرال امریکایی: تا هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان از افغانستان گرفته نشده

او در این باره می‌افزاید: «این یک طرح حساسی است که روی چیزی‌که واقعأ مهم است تمرکز می‌کند. دربارۀ این‌که ما چه نیاز داریم تا امنیت مان را تقویت کنیم و چه باید در افغانستان انجام شود. ما باید مطمئن شویم که پناه‌گاۀ امن هراس‌افگان در آن‌جا نباشد. ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم فعالیت‌های ضد هراس‌افگنی را انجام دهیم.»

در همین حال، شماری از نظامیان پیشین در افغانستان، بیرون شدن نظامیان امریکایی را پیش از رسیدن افغانستان به صلح خطرساز می‌دانند.

هم‌اکنون ایالات متحده آمریکا در حدود 8600 سرباز در افغانستان دارد و بربنیاد توافق‌نامۀ صلح دوحه، در صورت عملی شدن تعهدات این توافق‌نامه از سوی طالبان، ایالات متحده باید تا چهارده ماه پس از توافق تمامی نظامیان خود از افغانستان را بیرون کند.

آمریکا پس از توافق‌نامۀ صلح با طالبان، شمار نیروهای خود در افغانستان را از سیزده هزار به 8600 کاهش داده‌است. اما تاکنون در افغانستان نه گفت وگوهای میان افغانان آغاز شده‌است و نه هم خشونت‌ها کاهش یافته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала