دولت افغانستان ارتباط طالبان با گروه القاعده را تایید کرد

© Sputnikپسر من، اسامه: مادر رهبر «القاعده» برای اولین بار سخن گفته است
پسر من، اسامه: مادر رهبر «القاعده» برای اولین بار سخن گفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری ارتباط گروه طالبان با القاعده را تائید می‌کند و از این گروه می‌خواهد تا مطابق توافق‌نامه‌ی صلح با آمریکا عمل کنند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور، گزارش وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا مبنی بر حفظ و تداوم ارتباط گروه طالبان با القاعده را تائید می‌کند.

آقای صدیقی در صحبت با رسانه ها گفته است که براساس اطلاعات نهادهای استخباراتی ما، تا هنوز هم جنگجویان خارجی در افغانستان حضور دارند. وی از گروه طالبان می‌خواهد تا مطابق توافق‌نامه صلح با آمریکا عمل کنند، در غیر آن ممکن است پروسه صلح خدشه‌دار شود.

بر اساس توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، یک بخش عمده‌ای آن قطع روابط این گروه با شبکه‌ی تروریستی القاعده است. این توافق‌نامه به استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه آمریکاه و متحدانش نیز تاکید می‌کند.

عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان
طرح تازه کنگره آمریکا برای خروج نیروهای آن کشور از افغانستان

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا با نشر گزارشی روز گذشته (جمعه 13 سرطان) در مورد وضعیت امنیتی افغانستان که به کنگره ایالات متحده ارایه شده است، می‌گوید که گروه طالبان با شاخه القاعده در شبه قاره هند به صورت دوامدار و هدفمند در ارتباط هستند.

در این گزارش آمده است که گروه‌های وابسته به القاعده در منطقه، روابط نزدیکی با گروه طالبان داشته و منافع پایدار در حمله بر نیروهای آمریکایی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала