اداره محیط زیست: در زمستان صاحبان بلند منزل ها به جای زغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند

© اداره محیط زیست اداره محیط زیست: در زمستان صاحبان بلند منزل ها به جای زغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند
اداره محیط زیست: در زمستان صاحبان بلند منزل ها به جای زغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان برای کاهش آلودگی هوا در زمستان به صاحبان بلند منزل ها و شهرک ها گفت، که در زمستان به جای زغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند. 
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
احکام رئیس جمهور غنی در پیوند به کاهش آلودگی هوا

به گزارش اسپوتنیک، شاه زمان میوندی رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست امروز (شنبه) در یک نشست خبری از صاحبان بلند منزل ها و شهرک خواست که به جای زغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند.
 میوندی از مالکان شهرک‌ها و بلند منزل ها درخواست کرد که به هدف کاهش آلودگی هوا در فصل زمستان امسال، الی اخیر ماه عقرب، سیستم تسخین مرکز گرمی و مواد سوخت بلند منزل ها و شهرک‎های‌شان را از زغال سنگ، به گاز مایع تبدیل کنند.
او هشدار داد، که در صورت عدم اصلاح و تغییر سیستم مرکزگرمی شهرک ها و بلند منزل ها، بخش نظارت و تفتیش این اداره اجازه فعالیت به مرکزگرمی های شهرک ها و بلند منزل ها را نخواهد داد.
میوندی تأکید کرد، که نصب فیلترهای تصفیه دود شهرک ها و بلند منزل ها که سال گذشته آغاز شده، باید همچنان یابد و در هر صورت، نصب فیلتر تصفیه دود، ضرورت جدی است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ابراز امیدواری کرد که نمایندگان سکتور خصوصی و سرمایه گذاران، در امر مهار منابع آلوده کننده محیط زیست، نهاد های مسئول را کمک نمایند.
اداره حفاظت از محیط زیست می گوید که با تلاش این اداره، و دیگر شرکای کاری آن به هدف تنظیم سیستم سوخت اصناف به ویژه در فصل زمستان سال گذشته، ۹۷ درصد از سیستم تسخین ۶۹ هتل عروسی، ۸۳ درصد از سیستم تسخین ۷۹۱ رستورانت، ۹۸ درصد از سیستم تسخین ۱۴۶۱ خبازی و ۱۰ درصد از سیستم تسخین ۳۷۷ سقابه در شهر کابل، گازسوز شدند.

یادآوری می کنیم، که با آغاز فصل سرما در افغانستان و خصوصا شهرهای بزرگ و سوختاندن زغال سنگ و مواد سوختی شبیه آن، آلودگی هوا به شدت افزایش می یابد.
سال گذشته در برخی از روزهای سال، کابل پایتخت، یکی از آلوده ترین شهرهای جهان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала