والی هرات: نود درصد درآمدهای گمرک این ولایت از سوی مافیا تاراج می‌شوند

© اداره ارگانهای محلوالی هرات: نود درصد درآمدهای گمرک این ولایت از سوی مافیا تاراج می‌شوند
والی هرات: نود درصد درآمدهای گمرک این ولایت از سوی مافیا تاراج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی هرات می‌گوید که عواید گمرک اسلام‌‌قلعه‌ی این ولایت توسط اشخاص و گروه‌های مافیایی حیف و میل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سید عبدالوحید قتالی، والی هرات در کنفرانس خبری امروز یکشنبه (5جولای) گفته است که مافیا در داخل گمرکات این ولایت وجود دارند و روزانه ده‌ها میلیون افغانی تاراج می‌شود: "ده درصد کالای تجار می‌آید و نود درصد دیگر در اختیار مافیا قرار داده می‌شود و از هر محموله سه میلیونی تنها پنجاه هزار افغانی تحویل داده می‌شود؛ از هر محموله که سه میلیون تکس دولت تحویل داده شود، تنها 30 هزار تحویل داده می‌شود.

والی هرات: خون هم‌وطنان خود را قربانی مصلحت نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
والی هرات: خون هم‌وطنان خود را قربانی مصلحت نمی‌کنیم

والی هرات گفته است: "سرنوشت چند سال تاراج گمرک را کی مشخص می‌کند؟ سرنوشت هزاران موتری که در گمرک گم شده کی مشخص می‌کند؟ من می‌خواهم که در مورد باری صحبت کنم که هیچ کس به چشم خود ندیده و نه مأمور و نه مردم. مافیاگری در درون گمرک هرات قابل انکار نیست. پس حامیان مافیا دست از توطئه بردارند."
به تازه‌گی ده‌ها موتر حامل کالاهای وارداتی در یک روز از سوی نیروهای امنیتی در هرات متوقف شده‌اند که به گفتۀ والی هرات، تمامی این موترها از پرداخت محصول گمرکی فرار داده شده‌اند و این، نمونه‌یی از فساد در گمرک این ولایت است.
در همین حال کارمندگان گمرک هرات از مداخله زورمندان و تداوم ناامنی‌ها در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه نگران هستند. آقای قتالی در دیدار با آنان به آنها اطمینان داده است که نیروهای امنیتی در راستای تأمین امنیت این شاه‌راه تلاش می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала