پمپئو برای توضیحات در مورد "تبانی" روسیه و طالبان به کنگره آمریکا فراخوانده شد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibson پمپئو برای توضیحات در مورد "تبانی" روسیه و طالبان به کنگره آمریکا فراخوانده شد
 پمپئو برای توضیحات در مورد تبانی روسیه و طالبان  به کنگره آمریکا فراخوانده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا برای ارائه توضیحات در پیوند به گزارش مربوط به "تبانی" روسیه با جنبش تندرو طالبان به مجلس نمایندگان آمریکا فراخوانده شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hill کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا خواستار وضاحت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در خصوص گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان شده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
طالبان گزارش رسانه آمریکایی در مورد "توطئه با روسیه" را رد کرد

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است.

به دنبال ادعای این روزنامه در مورد همکاری روسیه با طالبان برای حذف نیروهای آمریکایی در افغانستان، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پس از آن سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که به دلیل این مقاله دروغین در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌ها «تصفیه حساب با روس‌ها» پیدا شد. دیپلمات‌های روسیه، اطلاعات در مورد تهدیدها را به ارگان‌های مجری قانون و وزارت خارجه آمریکا منتقل کرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا  نیز به نوبه خود در پیام توییتری در باره گزارش نیویورک تایمز نوشت: هیچ‌کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید درباره به‌ اصطلاح حمله به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی منبع ناشناس رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала