مسلمیار: زندانیان رهاشده‌ی طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس‌سنا می‌گوید که بسیاری از جنگ‌جویان رهاشده‌ی طالبان با وصف تعهدات کتبی به جبهات جنگی برگشته و علیه نیروهای امنیتی کشور سلاح برداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، فضل هادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنای کشور در نشست امروز (17 سرطان) اظهار داشت که در درگیری‌های نیروهای امنیتی با طالبان در ولایت «لغمان» شماری از اعضای این گروه کشته شدند که به تازگی در روند تبادل زندانیان با دولت آزاد شده بودند.

رهایی زندانیان طالب - اسپوتنیک افغانستان
یک زندانی آزادشده طالبان که در لغمان به میدان جنگ برگشته بود، زخمی شد

وی از آمریکا نیز خواست تا به عنوان میانجی روند صلح موضوع بازگشت زندانیان آزاد شده طالبان به جنگ را جدی بگیرد و از دولت نیز درخواست کرد تا افرادی را آزاد کند که بر تعهداتشان مبنی بر ادامه زندگی مصالحه‌آمیز پایبند باشند.

این در حالی است که زندانیان طالبان در تعهدی کتبی متعهد شده‌اند تا پس از آزادی بار دیگر به میدان‌های جنگ بازنگردند و طالبان نیز در توافقنامه با آمریکا تضمین داده که اعضای آزاد شده این گروه به جنگ بازنخواهند گشت.

پیش از این نیز یکی از اعضای آزاد شده طالبان گفته بود که اگر آمریکایی‌ها از افغانستان خارج نشوند این گروه تا زمان خروج نیروهای خارجی به جنگ ادامه خواهد داد.

مسلم‌یار در حالی از بازگشت زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ می‌گوید که این گروه در بهار سال 96 با انتشار ویدئویی از اعترافات شخصی که جنگجوی داعش گفته می‌شد، اعلام کرد که فضل هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنای افغانستان با داعش همکاری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала