پیشنهاد کنگره آمریکا برای محدود سازی هزینه های پنتاگون در افغانستان

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را برای محدود سازی هزینه های نظامی پنتاگون در خارج از کشور از جمله افغانستان و عراق پیشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته ویژه اعتبارات مجلس نمایندگان ایالات متحده در پیش نویس بودجه نظامی برای سال مالی 2021 شماری از ممنوعیت تأمین اعتبار برنامه های خارجی از جمله استفاده از زور علیه ایران، ایجاد پایگاههای دائمی در عراق و افغانستان و کنترل مراکز تولید نفت در سوریه و عراق را پیشنهاد می کند.

 کمیته بررسی تخصیص بودجه عملیات دولتی در خارج، از کمیته های فرعی کمیته بودجه مجلس نمایندگان ایالات متحده، در رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده میلادی همچنین پیشنهاد نموده تا تامین اعتبارات بودجه نظامی عملیات دهای پنتاگون در افغانستان کاهش داده شود.

پنتاگون: جنگ افغانستان سالانه ۴۵ میلیارد دالر هزینه دارد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: جنگ افغانستان سالانه ۴۵ میلیارد دالر هزینه دارد

همچنین در پیش نویس این سند ممنوعیت پروژه های مالی آمریکا در خصوص اعمال زور علیه ایران نیز گنجانیده شده.

برعلاوه ، پیش نویس بودجه سال آینده ممنوعیت "آزمایش تسلیحات هسته ای غیر ضروری"، عرضه جنگنده های F-35 به ترکیه "را برای جلوگیری از افشای فناوری پیشرفته ایالات متحده برای سیستم های موشکی روسیه (S-400)" را پیشنهاد می کند.

به طور کلی بودجه نظامی که توسط نمایندگان دموکرات کنترل میب‌شود تخصیص 694.6 میلیارد دالررا برای دفاع فراهم می کند.این  مبلغ شامل بودجه اساسی 626.2 میلیارد دالر است که 3.5 میلیارد دالر کمتر ازبودجه درخواستی رئیس جمهور دونالد ترامپ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала