مسوولان شهرداری کابل به غضب زمین متهم شدند

© Photo / ارگمسوولان شهرداری کابل به غضب زمین متهم شدند
مسوولان شهرداری کابل به غضب زمین متهم شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نماینده‌گان مجلس، ادعا دارند که مسؤولان شهرداری کابل در غضب زمین و گرفتن رشوه از مالکان بلندمنزل‌ها دست دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این نماینده‌گان، از داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل که امروز به مجلس فراخوانده شده بود،‌ خواستند که نام‌های افراد زورمند را که در ساخت و ساز غیرقانونی در کابل دست دارند، همه‌گانی سازد.

عرفان الله عرفان، نمایندۀ مجلس گفت: «بلند منزل‌های غیرقانونی از طرف زورمندان و مافیا که در تمامی نواحی کابل ایجاد شده، بدون معیار و بدون ماستر پلان شهرداری کابل استند».

نداشتن دانش برای پیشبرد کار شهرداری کابل از اتهام‌‎های دیگری است که اعضای مجلس نماینده‌گان بر شهردار می‌بندند.

عبدالستار حسینی، عضو مجلس اظهار داشت: «جناب شاروال صاحب! شما خلاف مسلک چرا شاروالی کابل را قبول کردید؟»

اما، شهردار کابل می‌گوید که برای کار به اراده و صداقت نیاز است که به گفته او، خودش این ویژه‌گی‌ها را دارد: «دوست عزیز ما که انتقاد دارد که من مسلکی نیستم! وقتی‌که من کاندید ریاست‌جمهوری بودم، همین دوستم من برای من کمپاین کرد. اگر برای ریاست‌جمهوری من مناسب بودم برای شهرداری نمی‌توانم؟»

شهردار کابل، می‌گوید که 70 تا 80 درصد ساخت و سازها در شهر کابل غیرپلانی اند و از بیشتر ساخت و سازهای غیرقانونی مافیا و زورمندان جنگ‌افزار بدست، پشتبانی می‌کنند: «کسانی که در پشت بلند منزل‌ها ایستاد استند شما هم می‌شناسید شان».

بحث دیگر امروز مجلس، بر ناامنی و افزایش حمله‌های هراس‌افگنانه در کشور متمرکز بود.

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان، مسؤولان نهادهای امنیتی و دفاعی کشور را در تأمین امنیت به ناکامی متهم کردند و از بدتر شدن اوضاع امنیتی در مرکز و ولایت‌ها ابراز نگرانی کردند.

نسیم مدبر، عضو مجلس اظهار داشت: «طالبان در مسیرها چیک پاینت افراز کردند که روزانه ده‌ها میلیون افغانی از تاجران ملی اخاذی می‌کنند».

ثریا اکبر، عضو دیگر مجلس نیز افزود: «حال اوضاع طوری شده که مردم خانه‌های شان را به‌علت ناامنی‌ها ترک می‌کنند و مهاجر می‌شوند».

با این هم مسؤولان نهادهای امنیتی و دفاعی کشور پس از چاشت روز چهارشنبه برای پاسخ‌گوی به یکی از نشست‌های مجلس نماینده‌گان آمدند، اما آنان نخواستند در برابر دوربین رسانه‌ها چیزی بگویند و این نشست پشت درهای بسته ادامه یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала