کمک 200 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

© AFP 2023 / TIM SLOANکمک 200 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان
کمک 200 میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانی اعلام کرده است که 200 میلیون دالر به افغانستان در راستای مقابله با اثرات منفی اقتصادی بحران کووید19 کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بانک جهانی اعلام کرده است که در راستای مقابله با اثرات منفی اقتصادی و اجتماعی بحران ویروس کرونا به افغانستان 200 میلیون دالر کمک می‌کند.

کرونا در افغانستان؛ 286 مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ 286 مبتلا در یک شبانه‌روز

براساس اعلامیه‌ بانک جهانی، از مجموع 200 میلیون دالر، 100 میلیون آن کمک اداره انکشاف بین‌المللی که بخش فراهم‌کننده‌ کمک‌های مالی بانک جهانی برای فقیرترین کشورها است، می‌باشد و 100 میلیون دیگر آن کمک مالی، کمک صندوق بازسازی افغانستان است که مدیریت آن‌را بانک جهانی به نمایندگی از 34 کشور و سازمان‌های تمویل‌کننده‌ بین‌المللی بر عهده دارد.
در اعلامیه بانک جهانی آمده است با فراهم‌سازی این بسته کمک مالی، انتظار می‌رود که دولت افغانستان اقدامات اساسی را به‌منظور تقویت پالیسی‌ها در راستای تسریع بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و تقویت زیربناهای بنیادی از جمله تأمین انرژی برق، دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات مخابراتی عملی کند.
هینری کرالی، رییس دفتر گروپ بانک جهانی در افغانستان گفته است: «در حالی‌که بحران شیوع ویروس کووید19 سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی افغانستان گردیده است، این پروگرام منابع مالی را به‌منظور مدیریت اثرات ناگوار این ویروس برای افغانستان فراهم می‌کند.»
بانک جهانی افزوده است که بحران ویروس کرونا تأثیرات فوق‌العاده منفی روی سکتورهای مختلف از جمله سکتور صحی، اقتصادی و اجتماعی بر جا گذاشته که در نهایت سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی کشور شده است.
براساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان تاکنون به 34 هزار و194 نفر به ویروس همه‌گیر کرونا مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала