لاوروف: امریکا تا هنوز هیچ مدرکی درباره پیوند روسیه با طالبان ارائه نکرده است

© Sputnik / Aleksander Scherbak/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел России Сергей Лавров в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
Министр иностранных дел России Сергей Лавров в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که ایالات متحده امریکا تا هنوز هیچ مدرکی برای ادعای پیوند روسیه با گروه طالبان ارائه نکرده است. 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، ایالات متحده امریکا تا هنوز هیچ مدرکی مبنی بر ادعاهایش در پیوند به پشتیبانی روسیه از جنگجویان طالبان برای کشتن سربازان امریکایی پیشکش نکرده است.

 پنتاگون: هیچ مدرکی از همدستی روسیه و طالبان موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: هیچ مدرکی از "همدستی" روسیه و طالبان موجود نیست

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست آنلاین مجمع بین المللی «پریمکوفسکی چتینی -2020» درباره روسیه و جهان گفت: "من تنها می توانم تأیید کنم که همه اینها مبتنی بر گمانه زنی های بسیار غیرقانونی اساس گذاری شده است. هیچ واقعیت خاصی در این گزارش ها ارائه نشده است. افزون بر این، مقام های ارشد دولت امریکا از آن میان وزیر دفاع این کشور اظهار داشتند که آنها از این نوع گزارش ها آگاهی ندارند. همه این ها بازنویسی می شوند و به نظر می رسد که همه چیز به طور خاص برای این نمایان می شود که این کشور در آستانه مبارزات انتخابات داخلی قرار دارد". 

وی ادامه داد: "ما دوستداریم كه هم افغانستان و هم روسیه و امریكا از تجربیاتی كه در این مملكت دیرپا انباشته شده است بیاموزیم و همراه با سایر كشورها كه می توانند به آرامش اوضاع كمك كنند، به ویژه با چین، ایران، پاكستان و سایر همسایگان افغانستان به این کشور کمک کرد تا گفتگوی ملی برقرار کنند. ما به طور جدی در این کار شرکت می کنیم".

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 26 جون روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مطالبی را منتشر کرد، که گویا واحد اطلاعاتی نظامی روسیه برای جنگجویان طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی پاداش می هند. 

در واکنش این گزارش نیویورک تایمز، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه با ابراز تاسف از این گزارش نیویورک تایمز گفت، که در این روزها بزرگترین و معتبرترین رسانه های جهان دست به نشر خبرهای ساختگی می زنند. وی افزود: این یک «توطئه» و دروغ است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала