کابل: هنوز تاریخ دقیق آغاز مذاکرات میان افغان‌ها مشخص نشده

© Photo / Twitter/mfa_afghanistanکارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند
کارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه کشور می‌گوید که تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها تعیین نشده؛ اما تلاش‌ها برای شروع آن جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه (21 سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که هرچند تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها تعیین نشده؛ اما دولت افغانستان با تمام توان تلاش دارد تا هر چه زودتر این مذاکرات آغاز شود.

آقای هیواد با اشاره به نشست بین‌المللی پنج شنبه گذشته در مورد صلح افغانستان گفت که کم و بیش نمایندگان 40 کشور و سازمان جهانی از طالبان خواستند که به خشونت‌ها کاهش داده و زمینه را برای مذاکرات مستقیم میان افغان‌ها را مساعد سازند.

Afghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: حاضریم یک هفته پس از آزادی آخرین زندانی ما، مذاکرات را آغاز کنیم

هیواد خاطر نشان کرد که کاهش خشونت‌ها بخشی از توافق امریکا و طالبان است و دولت افغانستان می‌خواهد طالبان به این تعهد خود عمل کنند.

از سوی دیگر، آقای هیواد گفت که وزارت خارجه با تمام کشورهایی که برای میزبانی روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند کار می‌کند تا واضح سازد کدام کشور در چه مرحله روند صلح را میزبانی خواهند کرد.

این در حالی است که در نشست بین‌المللی روز پنج شنبه گذشته، اشتراک کنندگان به پایان روند رهایی زندانیان، کاهش خشونت‌ها و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند.

از سوی هم، شورای امنیت ملی افغانستان امروز اعلام کرد که طالبان با افزایش خشونت‌ها در یک هفته گذشته، در 16 ولایت کشور، 23 فرد ملکی به شمول زنان و کودکان را کشته و 45 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گفته شورای امنیت ملی، "خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد، اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته، به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала