طالبان از رهایی 25 زندانی دولت افغانستان خبر دادند

© AP Photo طالبان از رهایی 25 زندانی دولت افغانستان خبر دادند
 طالبان از رهایی 25 زندانی دولت افغانستان خبر دادند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه رادیکال طالبان ادعا دارند که تا کنون در حدود 800 زندانی دولت را آزاد کرده‌اند، اما سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی کشور در آخرین اظهارات خود رهایی تنها 500 زندانی دولت از سوی طالبان را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویتی گفته است که در ادامه‌ی روند رهایی زندانیان دولت افغانستان، امروز دوشنبه 25 تن از نیروهای دولتی را در ولایت قندهار آزاد کرده‌اند.

روز گذشته نیز ده زندانی دولت افغانستان از سوی طالبان در قندهار آزاد شده بودند. طالبان ادعا دارند که تا کنون در حدود 800 زندانی دولت را آزاد کرده‌اند، اما سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی کشور در آخرین اظهارات خود رهایی تنها 500 زندانی دولت از سوی طالبان را تأیید کرده است.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
فیصل: دولت 180 زندانی دیگر طالبان را آزاد کرد

از سوی هم، شورای امنیت ملی گفته است که دولت افغانستان تا کنون چهارهزار و 199 زندانی طالبان را ز زندان‌های مختلف کشور رها کرده است.

رهایی زندانیان دولت و طالبان در توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان که در دوحه امضا شد، مطرح شده است. براساس این توافق‌نامه، باید پنج‌هزار زندانی طالبان در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان رها می‌شدند، اما این روند تا کنون بنا بر دلایلی تکمیل نشده است.

طالبان ختم جنگ و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را به رهایی کامل زندانیان مشروط کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала