ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد

© وزارت مالیه ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد
ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه افغانستان از بهره برداری و وصل ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا خبر داد. 

گذرگا‌ه‌های تورخم و سپین بولدک 5 روز در هفته باز می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
گذرگا‌ه‌های تورخم و سپین بولدک 5 روز در هفته باز می‌شوند
به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه افغانستان نوشت: ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم امروز مورخ ۲۴ سرطان ۱۳۹۹ به سیستم آسیکودا وصل و به بهره برداری سپرده شد.
هدف از نصب این ترازوها، ایجاد شفافیت در جمع آوری عواید ملی، مبارزه علیه فساد اداری، کاهش پروسه های اداری و بروکراسی و ثبت مشخصات و کنترول دقیق محموله های تجارتی می باشد.
در این خبرنامه آمده است، که در مراسم گشایش این ترازوها، محترم عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، محترم تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار، نمایندگان شورای ولایتی، سکتور خصوصی و شماری از رئیسان و کارمندان وزارت مالیه اشتراک داشتند.
عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه در مراسم گشایش این ترازوها گفت:" با در نظر داشت تعهدات ما در بخش مدرن سازی ادارات به خصوص منابع عوایدی، وزارت مالیه اینرا مسئولیت خویش می داند تا از طریق اصلاح پروسه های کاری و انکشاف سیستم ها در پروسه های جمع آوری عواید ملی شفافیت را تامین نموده و جلو فساد و خودسری ها را تا حد ممکن بگیرد. که تا اکنون ترازوهای دیجیتالی در گمرکات تورخم، اسلام قلعه، نیمروز و اسپین بولدک نصب گردیده و در گمرکات حیرتان، آقینه، شیرخان بندر، دندپتان و ابونصر فراهی کار نصب آن جریان دارد".
 سرپرست وزارت مالیه در ادامه افزود: "نصب ترازوهای دیجیتالی و تجیهز گمرکات با وسایل عصری مایه نگرانی حلقات مافیائی و یکی از کارهای مهم و اولویت وزارت مالیه است که انشاء الله به جدیت و تعهد کامل در تمام گمرکات کشور تطبیق خواهد گردید".
همچنان سرپرست وزارت مالیه گفت، که ما با قاطعیت علیه فساد اداری مبارزه کرده و به مفسدین اجازه نخواهیم داد که عواید ملی ما را مورد دستبرد قرار دهند.

یادآوری می کنیم، که وزارت مالیه به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در منابع عوایدی، مبارزه علیه فساد و عصری سازی گمرکات و انکشاف سیستم های مدرن در این بخش در تمام گمرکات سرحدی و محصولی کشور ترازوهای دیجیتالی، کامره ها و اسکنرهای پیشرفته را خریداری نموده است که کار نصب آن جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала