عبدالرشید دوستم رسماً سومین مارشال افغانستان شد

© Photo / R Dعبدالرشید دوستم رسماً سومین مارشال افغانستان شد
عبدالرشید دوستم رسماً سومین مارشال افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رتبه مارشالی رسماً به عبدالرشید دوستم در مراسمی در ولایت جوزجان، اعطا گردید.

به گزارش اسپوتنیک، رتبۀ مارشالی به عبدالرشید، دوستم معاون پیشین اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش اسلامی امروز چهارشنبه، (25 سرطان) اعطا شد. این مراسم با تشریفات ویژه در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان برگزار شده بود و در آن عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، معاونان این شورا و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی شرکت کرده بودند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در این مراسم مدال مارشالی را به عبدالرشید دوستم تفویض کرد.

فرمان رئیس‌جمهوری غنی، که چندی پیش صادر شده بود، توسط محمد شاکر کارگر، رئیس دفتر ریاست جمهوری به خوانش گرفته است. در این فرمان گفته شده است که رتبه مارشالی به عبدالرشید دوستم به پاس خدمات او در راستای حل بن‌بست‌های سیاسی و تأمین ثبات سیاسی کشور، اعطا شده است.

آقای عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در این مراسم در سخنانی گفت که رتبه مارشالی براساس توافق‌نامۀ سیاسی که در 28 ماه ثور امضا شد و با صدور فرمان ریاست جمهوری تفویض شده است.

او اعطای این رتبه را به عبدالرشید دوستم برای تحکیم وحدت ملی یک گام مثبت خواند و آن را به آقای دوستم تبریک گفت.

آقای دوستم در سخنانی از عبدالله عبدالله برای پیشنهاد رتبه مارشالی در توافق‌نامه‌ی سیاسی و از آقای غنی به دلیل اعطای آن سپاس‌گزاری کرد. دوستم کسب این رتبه را متعلق به همه مردم افغانستان عنوان کرد.

ترتیبات شروع برنامه اعطای رتبه مارشالی برای عبدالرشید دوستم که از صبح امروز چهارشنبه در شهر شبرغان مرکز جوزجان آغاز شد، مهمانان و سیاستمداران برای اشتراک در این مراسم وارد محل برگزاری مراسم شدند و شمار زیادی از نیروهای امنیتی برای استقبال از مهمانان صف کشیده اند.

مارشال عالی‌ترین رتبه نظامی در افغانستان است و در طول تاریخ این کشور به جز از آقای دوستم، تا حالا دو چهره دیگر رتبه مارشالی داشته‌اند. مارشال شاه ولی خان، کاکای محمد ظاهر، پادشاه پیشین افغانستان و مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول پیشین ریاست‌جمهوری که پس از ترور احمدشاه مسعود، فرمانده نیروهای ائتلاف شمال شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала