آغاز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های افغانستان

© وزارت صحت عامه آغاز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های افغانستان
آغاز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های این کشور خبر داد. 
شمار درمان شدگان بیماران کرونایی در افغانستان به بیش از 23 هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار درمان شدگان بیماران کرونایی در افغانستان به بیش از 23 هزار نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز شنبه، 28 سرطان 1399 نوشت: بر اساس هدایت داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز روند توزیع 500 پایه دستگاه تنفس مصنوعی به همه ولایت های کشور طی نشستی آغاز گردید. این دستگاه‌ها به منظور مراقبت از بیماران کووید-19 از بودجه وزارت صحت عامه خریداری شده است که از این میان به تعداد 106 پایه آن امروز به ولایت‌های کابل، پنجشیر، کاپیسا، پروان، لوگر، میدان وردک، بامیان، دایکندی و غزنی توزیع گردید.
در ادامه این وزارت نوشته است، که داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه کشور، تهیه این دستگاه‌ها را یک گام نیک منبی بر رسید‌گی هرچه بهتر به بیماران کرونا دانسته گفت: "روند توزیع این دستگاه‌ها که جدیدا خریداری شده است امروز رسما آغاز گردید. قرار است همه ای این ونتلاتورها همراه با همه ای ملحقات آن بر اساس نیازمندی ولایات به گونه عادلانه توزیع گردد".
سرپرست وزارت صحت عامه گفت، که برای استفاده درست از دستگاه‌های ونتلاتور شماری از کارمندان صحی در مرکز و ولایات آموزش دیده اند و نیز سه تن بایو مدیکل انجنیر که در کشور ترکیه آموزش دیده اند جهت مراقبت از این دستگاه‌ها استخدام شده است.
نامزد وزیر صحت عامه، یک بار دیگر بر مبارزه با فساد اداری در سکتور صحت تاکید نموده گفت، که تا اکنون ما چندین قضیه فساد را به دادستانی معرفی نمودیم و تمام آنان از سوی اداره دادستانی کل تحت بررسی قرار دارد.
او هم‌چنان از ایجاد تجریدگاه‌ها برای درمان و مراقبت از بیماران کرونا در درمانگاه های کشور یاد آورد نموده تاکید کرد، که با ایجاد تجریدگاه‌ها در درمانگاه ها نه تنها از مصارف اضافی جلوگیر شده است؛ بلکه زمینه درمان و مراقبت بیماران کرونا نیز در همه ای درمانگاه ها فراهم شده است.
از سوی هم، داکتر عثمانی از بازگشایی هوتل‌های عروسی و حوض‌های آب بازی ابراز نگرانی کرده تصریح نمود که خطر ویروس کرونا هنوز در کشور وجود دارد و مردم نباید در برابر آن بی اعتنایی کنند.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون در افغانستان بیش از 35 هزار بیمار کرونایی شناسایی شده که از این میان بیش از یک هزار بیمار جان باخته و بیش از 23 هزار درمان شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала