عراقچی: امریکا در غیاب دولت افغانستان رسماً با طالبان معامله کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: امریکا در غیاب دولت افغانستان رسماً با طالبان معامله کرده است
عراقچی: امریکا در غیاب دولت افغانستان رسماً با طالبان معامله کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که امریکا که خود را متحد افغانستان حساب می‌کند با طالبان درباره آینده افغانستان مذاکره و معامله کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که هفته گذشته به‌منظور دیدار و گفتگو با مقامات افغانستان به کابل سفر کرده بود، در مصاحبه با طلوع نیوز به بیان برخی نکات پرداخت.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره حضور طالبان در ایران و همچنان داشتن دفتر گفت: آنها در ایران دفتر ندارند. 

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات عراقچی در رابطه به اظهاراتش در مورد مهاجران افغان

وی همچنان درباره شورای مشهد نیز افزود: شورای مشهد ممکن است طالبان برای خود درست کرده باشد اما از نظر ما موضوعیت ندارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که تماس‌های ایران با طالبان از چه زمانی برقرار شده گفت: مدتی است که آغاز شده و اگر درباره جزئیات آن بخواهم توضیح دهم می‌شود گفت چند سال همانطور که با همه گروه‌ها تماس داشتیم با آنها (طالبان) هم تماس داشتیم، نظراتشان را شنیدیم و نظرات خودمان را نیز گفتیم.

آقای عراقچی همچنان درباره میزان رابطه ایران با طالبان گفت: همه می‌دانند که طالبان را چه کسی ساخته و حمایت کرده و الان هم چه کسی در حال مذاکره و معامله با آنهاست. این یک واقعیت آشکار است که امریکا که خود را متحد افغانستان حساب می‌کند با طالبان مذاکره کرده، معامله کرده و توافق کرده است. ما با طالبان هیچ رابطه‌ای به این شکل نداریم.

او همچنان تاکید کرد: امریکا در غیاب دولت افغانستان رسما با طالبان مذاکره و معامله کرده و با یکدیگر درباره آینده افغانستان معامله کرده‌اند. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به ادعایی درباره حضور ملااختر منصور در سال 2016 در ایران نیز گفت: من اطلاعی ندارم.

این دیپلمات ایرانی در پاسخ به سوالی در این باره که اتهاماتی مطرح می‌شود که ایران طالبان را تجهیز می‌کند، نیز گفت: کسانیکه سعی می‌کنند ایران را دشمن افغانستان نشان دهند، حداقل شما در این دام نیفتید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала