کنکور در اوج کرونا/ برگزاری متفاوت‌ترین امتحان سراسری در کشور

© @https://twitter.comکنکور دراوج کرونا
کنکور دراوج کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دور اول آزمون کانکور با پنج ماه تأخیر در 17 ولایت در سایه ویروس کرونا روز یک‌شنبه، بیست‌ونهم سرطان تحت تدابیر شدید بهداشتی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی افغانستان درحالی آزمون ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سال 1399 را تحت تدابیر شدید بهداشتی در 34 ولایت کشور برگزار می کند که دور نخست این روند نسبتا طولانی و چند مرحله ای، روز (یکشنبه) در 17 ولایت در اوج همه گیری ویروس کرونا کلید خورد.

 محمدحنیف فرزان، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی، در یک مصاحبه ابراز داشت که دور اول آزمون کانکور در ولایت‌های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان‌وردک با رعایت توصیه‌های بهداشتی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آغاز شده است.

معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفت که برای برگزاری آزمون کانکور در این ولایت‌ها تلاش شده است تا توصیه‌های بهداشتی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

حنیف فرزان افزود که در بسیاری از ولایت‌ها آزمون کانکور در فضای باز برگزار شده است.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزارت تحصیلات عالی از تعلیق امتحانات کانکور خبر داد

سخنگوی وزارت تحصیلات گفت که تاکنون شمار شرکت‌کننده‌گان آزمون کانکور این ولایت‌ها مشخص نشده است.

اداره ملی امتحانات کانکور آزمون کانکور سال 1399 را در چهار مرحله در 33 ولایت راه‌اندازی می‌کند.

قرار است دور دوم آزمون کانکور از روز چهارم عید قربان در ولایت‌های هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان و هرات آغاز شود.

مرحله سوم آزمون کانکور هفت روز پس از عید قربان برگزار می‌شود و ولایت‌های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان و بغلان را در بر می‌گیرد.

مرحله چهارم آزمون کانکور شامل ولایت‌های ننگرهار، تخار و بدخشان به شمول چهار حوزه آن، می‌شود.

اداره ملی امتحانات کانکور احتمال داده است که روند آزمون کانکور در 33 ولایت تا اخیر ماه اسد تکمیل شود و به دنبال آن آزمون کانکور در اول سنبله در کابل برگزار خواهد شد. قرار است آزمون کانکور در کابل در شش یا هفت مرحله گرفته شود.

شمار شرکت‌کننده‌گان آزمون کانکور در سال جاری حدود 210 هزار داوطلب پیش‌بینی شده است که حدود 147 هزار آن در موسسات تحصیلات عالی دولتی جذب خواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала