راسخ: امریکایی‌ها مانع سرکوب جنگجویان گروه طالبان می‌شوند

© Photo / ارگراسخ: امریکایی‌ها مانع سرکوب جنگجویان گروه طالبان می‌شوند
راسخ: امریکایی‌ها مانع سرکوب جنگجویان گروه طالبان می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده میدان ‌وردک از قول مسئولان ارگان‌های امنیتی گفته است، که امریکایی‌ها اجازه سرکوب جنگجویان طالبان را به نیروهای امنیتی افغانستان نمی‌دهند.

تلفات سنگین طالبان در میدان وردک  - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در میدان وردک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مهدی راسخ نماینده میدان‌ وردک در نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه (31 سرطان) مجلس گفت، که هر چند بارها در مجلس به نمایندگان تاکید شده است تا در برابر امریکایی‌ها و جامعه جهانی چیزی گفته نشود، اما درد مردم او را وادار کرده تا حقایق را با ملت شریک کند.
راسخ اضافه کرد، که دو روز پیش مسئولان سکتور امنیتی در جلسه استجوابیه کمیسیون دفاعی مجلس به آنان گفته اند، که امریکایی‌ها برای ما اجازه عملیات وسیع و گسترده در برابر طالبان را نمی‌دهند. 
راسخ علاوه کرد، که بر بنیاد گفته‌های مسئولان سکتور امنیتی؛ در دوره کاهش خشونت‌ها نیروهای افغانستان در پوسته‌های خود بوده‌اند و اجازه عملیات نداشتند؛ اما طالبان در اطراف سنگرهای نیروهای امنیتی در حال جابجایی بودند.
مسئولان در نشست استجوابیه کمیسیون دفاعی مجلس گفته‌اند، که بالگردهای نظامی اجازه انداخت بالای جنگجویان طالب و پشتیبانی از نیروهای زمینی افغانستان را ندارند. او خاطر نشان کرد که این موضوع نگرانی مردم را جدی تر ساخته است.
راسخ در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد، که گزارش واضح وجود دارد که جنگجویان طالبان و اعضای شبکه حقانی در لوگر و میدان وردک تجمع کرده و قصد حمله بالای کابل را دارند.
نماینده میدان‌ وردک اما حکومت را به بی‌برنامگی در این مورد متهم کرد و گفت که حکومت در برابر این گزارش هیچ پلانی ندارد.
او همچنین خواستار بومی‌سازی امنیت شده و گفت بهتر است مردم منتظر امریکایی‌ها و حکومت فاسد نباشد و خود در تامین امنیت مناطق شان سهم بگیرند.
راسخ درحالی این اظهارات را مطرح می‌کند، که هفته پیش سید ظاهر مسرور نماینده بلخ در مجلس نیز گفته بود که امریکایی‌ها از جنایات طالبان حمایت می‌کند.
او اضافه کرده بود، که جنایت طالبان از سوی امریکایی‌ها حمایت می‌شود و این کشور بیشتر بالای نیروهای امنیتی افغانستان فشار می آورد تا از سرکوب جنگجویان طالبان خود داری کنند.
مسرور خواستار شد که مجلس در قسمت تجدید نظر روی پیمان امنیتی با امریکا تجدید نظر کند.
همچنین پیش از این نمایندگان مجلس رئیس جمهور غنی را در پیوند به فرمان توقف عملیات‌های تهاجمی به خیانت ملی متهم کرده بودند.
بر بنیاد دستور رئیس جمهوری تمام عملیات‌های تهاجمی در ولایات متوقف شده و سربازان تنها مکلف به دفاع از سنگرها می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала